This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
@Daniel A det låter verkligen grymt intressant! Var får man tag på detta?
Hmm synd, att köpa sex flaskor på en gång verkar lite mastigt. Tack dock för svaret!Wine Trade som importerar. De har "få lådor" kvar för privatimport, 6x300 kr.
Jag hittade min flaska på Hambergs Fisk i Uppsala (solid fiskrestaurang!). Har skymtat den på någon vinbar i Stockholm också (19 glas, kanske).
Vill passa på att tacka forumet för Reyneke reserve tipsen tidigare i tråden, jag fick tag i den sista flaskan från 2012 på hötorgshallen då den var slut överallt i landet. Kommer köpa flera när nästa årgång släpps!
Apropå Reyneke Reserve Red så finns 2013 i BS för 359 kr. Även Boekenhoutskloofs Syrah, Cabernet och Semillon från 2013 finns att beställa. Alla dessa tre viner tycker jag tillhör det bästa som finns att tillgå från SA.
Har nu beställt 4 st Reyneke, 2 st mullineux schist syrah( efter alla trevliga omdömen här i tråden), och en av varje från boekenhoutskloof som du rekommenderade. Minns att jag letat efter någon av dom vid tidigare tillfälle också, men att det varit slut. Ska bli trevligt! Återkommer med rapport. Såg att Reyneke reserve 2013 var 100 procent syrah precis som 2012:an. 2011:an var den som du hade en speciell relation med väl Mattias S? Den var väl en blend?Tror samtliga dessa listades i BS den 2/1-16 så det är bara några dagar sedan de dök upp där. Rapportera gärna om du köper och korkar upp. Har inte hittat så mycket info om 2013 på dessa viner.
2011 så gjordes det ingen Reyneke Reserve utan enbart en enklare "basvariant" med Syrah vill jag minnas. Min bästa upplevelse har varit med 2010 hittills och den bestod av 60 % Syrah och 40 % CS, men det var ett tag sedan jag drack det.2011:an var den som du hade en speciell relation med väl Mattias S? Den var väl en blend?
Just ja, så var det. Hoppas den levererar!2011 så gjordes det ingen Reyneke Reserve utan enbart en enklare "basvariant" med Syrah vill jag minnas. Min bästa upplevelse har
varit med 2010 hittills och den bestod av 60 % Syrah och 40 % CS, men det var ett tag sedan jag drack det.
Snart dags att poppa min sista flaska känns det som.
Ja, det kan nog bli svårt att inte ha för höga förväntningar dock. Det var ju så jäkla bra där och då, men med tiden så har jag ju även fått mer referenser så kanske blir jag inte lika imponerad nästa gång.Just ja, så var det. Hoppas den levererar!
Håller tummarna för att garderoben boostar smakernaJa, det kan nog bli svårt att inte ha för höga förväntningar dock. Det var ju så jäkla bra där och då, men med tiden så har jag ju även fått mer referenser så kanske blir jag inte lika imponerad nästa gång.
Eller också så har det uppstått magi i garderoben å andra sidan!
Har druckit en Reyneke -10 efter vår provning och jag tyckte lika bra om den då. Två kvar att poppa ngn gång framöver.Ja, det kan nog bli svårt att inte ha för höga förväntningar dock. Det var ju så jäkla bra där och då, men med tiden så har jag ju även fått mer referenser så kanske blir jag inte lika imponerad nästa gång.
Eller också så har det uppstått magi i garderoben å andra sidan!