Särskilt ofta är det inte och då är det ju för att en importör kommit över flaskor som bryggeriet hållit på. Tror varken bryggeri eller importör skulle vara lika intresserad av att göra sådant bara för att ha ölen i en enda butik.
Då har vi nog väldigt olika uppfattning om vad som är fullmoget. Kollar man på äldre öl i sortimentet finns det 19 stycken från 2017 eller tidigare. Tre av dessa är öl som inte ska lagras alls och bara är skräp nu om årgången stämmer, typ 10 år gammal DIPA och 5 år gammal pilsner. Ytterligare 4-5 skulle jag säga är med stor sannolikhet övermogna, t ex Wisby Oaked Porter 2011 och Carnegie Porter 2017 (det är bara nys att modern Carnegie funkar bra att lagra IMO). Av det lilla som är kvar finns det mesta på Ölstudion. De enda två som jag tycker verkar vara vettiga köp men som inte finns på Ölstudion är Baronen 2016 och Rodenbach Vintage 2016. Sen vet jag att den Nils Oscar Celebration Ale som ligger i sortimentet är från 2015 men saknar årgångsangivelse i systemet och finns inte heller på Ölstudion. Och absolut, de tre skulle de väl kunna plocka in.
Annars är du välkommen hem till mig, jag har nog mer mogen öl i källaren än vad jag hinner dricka upp innan de blir övermogna