SV: Systembolagets nya giv 2010
Jag är av en annan uppfattning.
De nyhetssläpp som det blir färre och som det kommer fler flaskor av är de ointressanta.
De är nyheter i modulerna T1-T3 (tidigare T1-T4). Alltså de nyheter som Kronstam & co går igång på och utbrister "Åhh, en montepulicano för 55 kr - den smakar minst fyra kr dyrare".
Dessa nyhetssläpp ska bli mer säsongsanpassade. Exempel: Nyhetssläppet höst sträcker sig ett par månader med viner som passar ihop med säsongens mat och Systembolaget kör samtidgt kampanj med recept. Jag tror det kan bli inspirerande och hoppas att svensson får inspiration. Tex vilken zin som passar till tacospajen...
De har ju tidigare fått kritik att nyhetsvinerna som journalisterna skriver upp tar slut för snabbt, det här är åtgjärden.
Vad jag förstod så skulle inte de mest intressanta släppen påverkas. Alltså de som tillhör modulerna T5 (ca 25 butiker+depå) och T6, T7 och T8 (vinkällarbutikerna+depå). Sedan kan man säkert diskutera innehållet i dessa släpp, antalet och priser - men det är en annan diskussion.