This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Franska Vinlistan tog 359:- för den i sin kampanj i höstas, det var förvisso för en 2011 som inte hajpats av Winefinder...545 spänn... Rejäl prisutveckling på Pegau senaste åren. Girig importör?
Jos, Eurokursen var betydligt högre runt 03-04, tänkte inte på det, jag köpte Pegau direkt från källardörren och då var det runt 25 euro. Vi pratade 10, inte 11, den är betydligt billigare.
Jag kan hålla med om att priset för Pegau har skjutit i höjden, de 300 kr jag betalade för 00 och 01 får jag helt enkelt inte Pegau för idag.
Bourgognes pris/poäng-förhållande beror väl delvis på låg tillgång och hög efterfrågan, samt att poänggenerösa WA inte opererar där. Men jag har också grunnat på om förväntningarna på olika vintyper styr poängen. Högre ribba för bourgogne? Jag har för lite erfarenhet för att själv svara på frågan.Jag kan hålla med om att priset för Pegau har skjutit i höjden, de 300 kr jag betalade för 00 och 01 får jag helt enkelt inte Pegau för idag. Man får nog räkna med att priset i Sverige är högre än i Tyskland, mindre konkurrens och en till mellanhand är inte till det goda för priset. Du kan fortfarande hitta Pegau 10 för ca 450 kr i tex Frankrike även om de flesta nu har 11 till försäljning (och förakta icke mellanårgångarna i CdP ibland mer sansfulla och mer passande som måltidsdryck). Samtidigt, en Bourgogne som fått de recensionerna skulle man betalat avsevärt mer för utan att blinka. Om du jämför med vad du får betala för motsvarande vin i andra distrikt är Pegau 10 ett kap, om du jämför med vad Pegau10 kostade i tyskland när det fanns lite överallt (nu är det rätt glest med affärer som saluför) är priset högt. 10an är bättre än 09.
Fortfarande Divine som importör. Lägre efterfrågan och/eller konkurrens från distansförsäljning är mitt tips.Chardonnayerna från Felton road ser ut att vara rejält prissänkta. Är årgången 2012 risig eller har de bytt importör?
Vilka priser ? Var ?Chardonnayerna från Felton road ser ut att vara rejält prissänkta. Är årgången 2012 risig eller har de bytt importör?
Det är möjligt att mitt minne sviker mig men jag har för mig att 2011 kostade 289 resp 369. Jag tror dessutom att block 2 var ännu dyrare för ett par år sedan när den låg i BS. Någon annan kanske minns bättre.Vilka priser ? Var ?
2012 ser ut att vara väldigt fin annars vad jag har sett från erfarna provare.
Köpte 3 fl av 2010:an för 280kr st. Har provat den på Riedel Bar och 2010 är en vass kniv i lådan!Hundralappen billigare än förra året då Lagrange kostade 550 om jag minns rätt, verkar generellt sett som BDX -11 är en del billigare än -10.
För egen del blir det nog några Lagrange och Phelan Segur då båda ingår i min ondskefulla vertikalplan för framtida gott vin
Tidigare så har Divine alltid lagt på "Lagenaavgiften" 50kr på viner i BS. Vet inte hur det är nu.Det är möjligt att mitt minne sviker mig men jag har för mig att 2011 kostade 289 resp 369. Jag tror dessutom att block 2 var ännu dyrare för ett par år sedan när den låg i BS. Någon annan kanske minns bättre.
Tidigare så har Divine alltid lagt på "Lagenaavgiften" 50kr på viner i BS. Vet inte hur det är nu.
Man kan alltid kolla på http://vininfo.org/ för att se det senaste priset på SB.
http://vininfo.org/query2.yaws?query=felton road
Vad tycker ni om Paul Sauer? Har i princip stått still i pris under en lång tid.
två buteljer var korkade - så tyvärr inget bra svar att ge. De verkar ha problem!
Jahapp, blev visst inga Pegau -10, slut när jag loggade en timme efter släppet och det var säkert någon ogin forummedlem som snott åt sig flaskorna
Det var bara en liten del som var utlagda, så minst lika många till tror jag dyker upp. Jag högg 2 st; best. gick igenom exakt kl 10.01Jahapp, blev visst inga Pegau -10, slut när jag loggade en timme efter släppet och det var säkert någon ogin forummedlem som snott åt sig flaskorna
Ja ringde min butik och bad dom beställa hem från en annan alldeles nyss så gör samma du. Finns en butik i Stockholm som harJahapp, blev visst inga Pegau -10, slut när jag loggade en timme efter släppet och det var säkert någon ogin forummedlem som snott åt sig flaskorna