Pontus Palmenäs
Medlem
Jag fick för en halvtimme senInget nyhetsbrev från Grappe än va?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag fick för en halvtimme senInget nyhetsbrev från Grappe än va?
Jag fick för en halvtimme sen
Stämmer bra. Det var jag som skrev i fel tråd.Det var väl för dagens och morgondagens släpp, inte nästa veckas.
Det senare decembersläppet är mycket större än det tidigare. Massor av bubbel från olika länder. En stort gäng spanska tungviktare. Förvånansvärt lite starkvin. Tillräckligt få viner för att jag skulle hinna prova allt. Tyvärr saknas det fynd i den lägre prisregionen. Det var å andra sidan inte så många besvikelser heller. Bästa vin var helt klart Alion 2017. Tyvärr har dock Alion...]
Finns snart på Xtrawine till nästan samma peng som hos SB Renato Ratti Barolo Marcenasco 2017Någon som har koll på Rattis Marcenasco och om den kommer på släppet 10/12? Den stod även med på listorna i 26/11 och jag hittar den inte på bolagets hemsida. Har man missat Ratti-tåget anno 2017?
Tack. Den finns även på Philipson. Frågan är dock fortfarande om den är släppt eller ej i höst på SB? Den är med i två listor 26/11 och 10/12 men jag har inte sett den i butik. Den är heller inte sökbar på SB.Finns snart på Xtrawine till nästan samma peng som hos SB Renato Ratti Barolo Marcenasco 2017
Tack. Den finns även på Philipson. Frågan är dock fortfarande om den är släppt eller ej i höst på SB? Den är med i två listor 26/11 och 10/12 men jag har inte sett den i butik. Den är heller inte sökbar på SB.
Någon som har koll på Keller Riesling von der Fels 2019?
Tack för informationenStändigt hög kvalitet för pengen. 2019 lär inte vara något undantag men jag tycker att de gärna får ligga i källaren ett tag för att nå sin potential. Blandning av unga vinstockar från Grosses Gewächs-lägen.
Provade den i lördags och tyckte den var bra, dock inte lika bra som 2020 Keller Hubacker eller 2020 Dönnhoff Herrmannshöhle som var i samma flight. Lite skal- eller kärnbitterhet, lite utanpåliggande syra men trevlig frukt.Någon som har koll på Keller Riesling von der Fels 2019?
Tack Håkan!Provade den i lördags och tyckte den var bra, dock inte lika bra som 2020 Keller Hubacker eller 2020 Dönnhoff Herrmannshöhle som var i samma flight. Lite skal- eller kärnbitterhet, lite utanpåliggande syra men trevlig frukt.
Ärligt talat vore det ju otroligt märkligt om von der Fels - andrasortering från flera olika vingårdar - vore bättre än Hermannshöhle GG som är Dönnhoffs bästa GG!!! Frågan är om inte Dönnhoffs stil dessutom är lättare att uppskatta som ung, oavsett vilken hype det är kring Keller numera p.g.a. priset på G-Max. D.v.s. jag litar inte på att en ung Keller GG uppskattas bättre än en ung Dönnhoff GG, men så har jag också länge varit svag för Dönnhoff från torrt tlll sött.Provade den i lördags och tyckte den var bra, dock inte lika bra som 2020 Keller Hubacker eller 2020 Dönnhoff Herrmannshöhle som var i samma flight. Lite skal- eller kärnbitterhet, lite utanpåliggande syra men trevlig frukt.
Borde redan ha kommit in men frågade kundservice och fick detta som svar (för de som undrar vad som händer);För den som är intresserad av Mastrojanni brunello så finns den för nästan 200kr billigare/flaska hos Xtrawine (säljstartas imorgon)
Good morning,
Thanks for contacting us. The wine will arrive in these days, currently there is a delay.
Best
Ärligt talat vore det ju otroligt märkligt om von der Fels - andrasortering från flera olika vingårdar - vore bättre än Hermannshöhle GG som är Dönnhoffs bästa GG!!! Frågan är om inte Dönnhoffs stil dessutom är lättare att uppskatta som ung, oavsett vilken hype det är kring Keller numera p.g.a. priset på G-Max. D.v.s. jag litar inte på att en ung Keller GG uppskattas bättre än en ung Dönnhoff GG, men så har jag också länge varit svag för Dönnhoff från torrt tlll sött.
Schäfer-Fröhlich, åtminstone på GG-nivån, tycker jag också är väldigt knutna som unga och närmast Chablis-lika med rökighet och extratorr känsla. Bü-Wo har jag nog inte druckit så mycket som unga.Håller med, har inte träffat på någon annan rieslingproducent vars viner är så svårtillgängliga i ung ålder som Keller, särskilt deras GGs. Skulle kanske vara Bürklin-Wolf som också är svåra att njuta av i ung ålder.