This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
De som såldes idag var deggade i juni i år och jag köpte 18-basen i januari så de bör vara drygt 6 mån i skillnad i tid på jästen.De är bereche med bas 18 och den har släppts tidigare, jag har iaf köpt den redan i våras
De som såldes idag var deggade i juni i år och jag köpte 18-basen i januari så de bör vara drygt 6 mån i skillnad i tid på jästen.
Ska kolla när jag kommer hem. Blir intresserad av att köpa mer bereche för att jämföra de olika degorgeringarna.Är dina flaskor degorgerade i januari? Vet du vad det är för dosage? Ser i blogginlägget hos @MartinE att hans flaska var deggad i juli 2020 med en dosage på 7g. Enligt vinnatur är dagens allokering degorgerad i juli 2021 med en dosage på 6g.
Det är ju en NV, jag brukar ha som målsättning att börja dricka ett år efter degorgering, helst två år. Men har man många kan man prova tidigare.Drickfönster för Berechen?
Yes, jag provade nyligen en NV med basårgång 2007 blint och den var väldigt bra och kändes pigg och fräsch.Någon som har provat en Bérèche NV som har legat några år?
Det tråkiga svaret är att all champagne blir bättre av 2-3 år på korken som @jrick också är inne på.Drickfönster för Berechen?
Just coravinat ett glas och för det priset riktigt riktigt bra potential. Går att dricka nu men är självklart väldigt ung. God bdx med glöggkryddor och lite läder. Inte så kraftig men bra syra och tanniner. Känns bättre än många andra bdx:er i den här prisklassen.Någon som provat Château d’Arsac (2016 eller annan årgång) och vill dela med sig av sin upplevelse?