Gick in på mitt lokala systembolag som faktiskt sedan reformen för något år sen - liksom många andra vanliga kvarters-bolag - har en hylla med tillfälligt sortiment. Kanske kunde man hitta något roligt från tisdagens släpp?
Så här såg det ut:
Visa bifogad bild 22154 Visa bifogad bild 22155
å andra sidan fanns det 30-40 olika ölsorter av de mest obskyra sorters hipsterchokladbärs/altbier/barley wine/lambic etc etc. Känns som om de har kraftiga fördomar om oss södermalmsbor i Stockholm? Förmodligen ligger det något i dessa fördomar också...
Det var bara att ge sig ut i snöstormen inspirerad av vår Uppsalabo
@Victorious
Vägen ledde till det nya finewines-mecka i Stockholmstrakten - Haninge Söderby. Där kunde jag i lugn och ro och i trevlig gamman med exceptionellt kunnig personal plocka på mig en hel fredagsranson av feinschmäckerviner. Soldaat, Treinspoor, Kokerboom, Palladius, Columella, La Neblina (vänta gärna två år, men tro inte att den inte klarar 7-8 år i källaren, a propos frågan om möjligt drinking window på denna), Vasse Felix Heytesbury chard, clos windbuhl och eftersom jag fick feeling - en av många flaskor överprissatt negociant-ganevat som stod och väntade på att något frankofont naturvinsfreak i länets södra delar skulle respondera mot den nuförtiden trots allt betydligt mer subtila etiketten på J'en veux encore.
Heja Haninge!