The Wall
Medlem
Eller snarare Pandoras Bag-in-Box...?Någon öppnade Pandoras ask
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Eller snarare Pandoras Bag-in-Box...?Någon öppnade Pandoras ask
Mycket politik nu. Finns det nåt vinforum ni kan rekommendera...
Har också funderat på det eftersom det är sällan det går att få tag på gamla viner via bolaget, men blev tveksam när jag tittade på kommentarer i CellarTracker. Verkar ha varit en hel del flaskvariation med dåliga korkar och åtföljande dåligt innehåll. Så kan det absolut vara när det gäller äldre viner, men inte så kul om det måste gå i vasken...Tror jag passar på att köpa ett par Montecillo.
Känns ganska riskfritt att testa om man gillar äldre Rioja mtp mycket överkomligt pris. Är ju bara att lämna tillbaka till SB om de är dåliga, räknar med att de flesta köper för snar konsumtion.Har också funderat på det eftersom det är sällan det går att få tag på gamla viner via bolaget, men blev tveksam när jag tittade på kommentarer i CellarTracker. Verkar ha varit en hel del flaskvariation med dåliga korkar och åtföljande dåligt innehåll. Så kan det absolut vara när det gäller äldre viner, men inte så kul om det måste gå i vasken...
Kommer nog att chansa, men det får räcka med en putelj.
I och för sig tror jag att man kan lämna tillbaka en flaska som man själv lagrat i 29 år också - förutsatt att SB finns kvar.Känns ganska riskfritt att testa om man gillar äldre Rioja mtp mycket överkomligt pris. Är ju bara att lämna tillbaka till SB om de är dåliga, räknar med att de flesta köper för snar konsumtion.
Dessa torde ju också komma direkt från Montecillo så sannolikt bra lagringsförhållanden.
Det är nog en gammal sanning. Jag tror att gränsen idag är tre års reklamationsrätt räknat från när varan/årgången utgick ur sortimentet.I och för sig tror jag att man kan lämna tillbaka en flaska som man själv lagrat i 29 år också - förutsatt att SB finns kvar.
Jag tror att det tom räcker med att en artikel har funnits men saldot är 0 så säger e-tjänsten ”den valda artikeln finns i butiken och du plockar den direkt från hyllan”. Åtminstone var det så för några år sedan. Överflödigt tips; ring alltid och kolla om saldot är 1 flaska, det är tyvärr ofta fel i lagersaldot.Systembolagets service i sin fulla prakt.
Vill ha en flaska. Ser att den finns i mitt lokala bolag, jag hoppar in i bilen och tar mig dit. Väl framme säger de att de inte har den och att lagersaldot är fel. De har aldrig fått in den. Blir rekommenderad att beställa, vilket inte går eftersom flaskan lagerförs av butiken . Moment 22.
Blir rekommenderad att beställa den till en butiken som inte har den. Jag säger att jag inte är sugen på att köra bil i en timme.
Kundtjänst vill varken skicka en flaska från annan butik eller hålla på en flaska tills slutet av veckan (då jag faktiskt ska till området en timme bort), eftersom de måste följa rutiner som ger alla lika chans....
Inget privat företag hade varit såhär osmidiga med sin kundservice.
Ja, det har jag också upplevt. Med Systembolagets hantering idag så känns inga tips överflödiga. Jag kommer fortsättningsvis alltid ringa innan.Jag tror att det tom räcker med att en artikel har funnits men saldot är 0 så säger e-tjänsten ”den valda artikeln finns i butiken och du plockar den direkt från hyllan”. Åtminstone var det så för några år sedan. Överflödigt tips; ring alltid och kolla om saldot är 1 flaska, det är tyvärr ofta fel i lagersaldot.
Om möjligt skall man försöka ha en reservbutik (gärna med uselt sortiment) att kunna beställa till för att kunna välja årgång och liknande.Systembolagets service i sin fulla prakt.
Vill ha en flaska. Ser att den finns i mitt lokala bolag, jag hoppar in i bilen och tar mig dit. Väl framme säger de att de inte har den och att lagersaldot är fel. De har aldrig fått in den. Blir rekommenderad att beställa, vilket inte går eftersom flaskan lagerförs av butiken . Moment 22.
Blir rekommenderad att beställa den till en butiken som inte har den. Jag säger att jag inte är sugen på att köra bil i en timme.
Kundtjänst vill varken skicka en flaska från annan butik eller hålla på en flaska tills slutet av veckan (då jag faktiskt ska till området en timme bort), eftersom de måste följa rutiner som ger alla lika chans....
Inget privat företag hade varit såhär osmidiga med sin kundservice.
Samma för mig. Fanns inga i butiken vid släpp, eller efter. Men står som "Finns i sortimentet" så det blev ingen beställning för mig inte. Får be en kompis köpa en åt mig och lämna över om några veckor. Kämpa Sovijetbolaget!Systembolagets service i sin fulla prakt.
Vill ha en flaska. Ser att den finns i mitt lokala bolag, jag hoppar in i bilen och tar mig dit. Väl framme säger de att de inte har den och att lagersaldot är fel. De har aldrig fått in den. Blir rekommenderad att beställa, vilket inte går eftersom flaskan lagerförs av butiken . Moment 22.
Blir rekommenderad att beställa den till en butiken som inte har den. Jag säger att jag inte är sugen på att köra bil i en timme.
Kundtjänst vill varken skicka en flaska från annan butik eller hålla på en flaska tills slutet av veckan (då jag faktiskt ska till området en timme bort), eftersom de måste följa rutiner som ger alla lika chans....
Inget privat företag hade varit såhär osmidiga med sin kundservice.
Det är en av få fördelar med att bo i ett storstadsområde; ofta finns det butiker på görbara avstånd. Tyvärr lite krångligare ute i landet.Om möjligt skall man försöka ha en reservbutik (gärna med uselt sortiment) att kunna beställa till för att kunna välja årgång och liknande.
Även om det enligt hemsidan ska finnas upp till tre flaskor i butik är det värt att ringa har jag fått erfara.Ja, det har jag också upplevt. Med Systembolagets hantering idag så känns inga tips överflödiga. Jag kommer fortsättningsvis alltid ringa innan.
Får se om de har tid att svaraJa, det har jag också upplevt. Med Systembolagets hantering idag så känns inga tips överflödiga. Jag kommer fortsättningsvis alltid ringa innan.
Mellan 10 och 11 samt 14 och 16 på måndagar - onsdagar brukar de vara lite kvickare på att svara jämfört med 11-13 på dagarna och 17-19 på eftermiddagarna.Får se om de har tid att svara