This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Öppnade upp en 2016 igår (Sassicaia) kunde ej vänta fick feeling, Vilka årgångar har ni provat och är er favorit?
I detta nu 6st flaskor Sassicaia i webblager.
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/sassicaia-9131801
Tack för headsup! Låter otroligt men det verkar som om jag fick de tre sista
Hon som kollade upp ärendet igår hade då tagit bort min order och då dök flaskorna upp i butikens saldo och inom 20 sekunder hade de fått 5 samtal om dem!!!
Den goda själen kände igen mitt namn på den borttagna ordern och nollade då saldot och ringde mig.
Så nu åker jag dit, köper en blomma på torget och ska fråga om hon vill ha en kram.
Tack alla inblandade, God Jul!
Ledsen och allmänt nedstämd mottog jag dessa nyheter och dränkte sorgerna i en flaska Taittinger 2012 som skänkte tröst med sin fina balans
Är det vad man kallar för ett Christmas miracle?vilken historia detta blev!
Såg ju ut som jag fick de tre sista flaskorna, men ordern stod som ”behandlas” länge och jag var orolig för att allt skulle skita sig. Jag förväntade mig faktiskt det.
Så jag ringde igår och hörde mig för om de kunde kolla upp hur läget var. Vänlig själ på systembolaget talade då om för mig att ordern var felaktig och det inte fanns några flaskor.
Ledsen och allmänt nedstämd mottog jag dessa nyheter och dränkte sorgerna i en flaska Taittinger 2012 som skänkte tröst med sin fina balans.
Men, hör och häpna!
Nyss ringde en ännu vänligare själ från mitt lokala bolag och lät berätta att mina flaskor kommit och att jag var välkommen att hämta dem.
Hon som kollade upp ärendet igår hade då tagit bort min order och då dök flaskorna upp i butikens saldo och inom 20 sekunder hade de fått 5 samtal om dem!!!
Den goda själen kände igen mitt namn på den borttagna ordern och nollade då saldot och ringde mig.
Så nu åker jag dit, köper en blomma på torget och ska fråga om hon vill ha en kram.
Tack alla inblandade, God Jul!
Man baxnar. 249:- 1995 ≈ 329:- 2019, enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/Ur mitt excelblad. Sassicaia 90, 249 kr (måste varit ett av mina första inköp, 95)
Jo, precis den prisutveckling som bostadsrätter i 08-området har haft de senaste 24 åren!Man baxnar. 249:- 1995 ≈ 329:- 2019, enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/
Man baxnar. 249:- 1995 ≈ 329:- 2019, enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/
Det var nog själva poängen. En bra investering helt enkelt .Vad har SCBs inflationstal med prisökningar att göra? Var väl länge sedan de hängde ihop eller har jag missat något
Det var nog själva poängen. En bra investering helt enkelt .
Jo, inflationsmätningar bygger på att följa priserna på en varukorg. Det är uppenbarligen för lite prestigechampagne och bourgogne i den där korgen för att den ska vara relevant.Eller ett felaktigt sätt att mäta inflation
... och bostadsrätterJo, inflationsmätningar bygger på att följa priserna på en varukorg. Det är uppenbarligen för lite prestigechampagne och bourgogne i den där korgen för att den ska vara relevant.
Jo, inflationsmätningar bygger på att följa priserna på en varukorg. Det är uppenbarligen för lite prestigechampagne och bourgogne i den där korgen för att den ska vara relevant.
91184 Ca' del Bosco Franciacorta Cuvée Prestige 289 kr
N: Päron, kanel, jasmin och fläder.
M: Burkpäron, ananas och fläder. Torr, med bra syra och frukt. Enklare, men roligare än storasyster. 86-88p
92100 Contratto Millesimato Pas Dosé 2013 199p
N: Stendamm, grusväg, äppelskrutt och vanilj.
M: Röda äpplen, halm, grus och mineral. Stram och balanserad med bra syra. Billigast och bäst av de italienska bubblen. 87-89p
95085 Exton Park Brut Reserve NV Exton Park 359 kr
N: Citron, sötmandel och äppelkart.
M: Mandel, citrus, mineral och sardeller. Supertorr med bra syra och en charmig sälta. Stram och elegant. 89-91p