This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ah alright, så kan det säkert vara.Bra med kvotering. Hade de begränsat det till en flaska per person hade fler fått, däribland jag.
I Bromma finns det flaskor kvar så jag har svårt att se problemet.
Edit: så den information du har stämmer inte helt enkelt.
Min svärmor var där 10:40 och knep två flaskor.
Edit 2: det kanske handlade om de flaskor som stod framme på hyllan. Men att det fanns fler på lagret.
Det beror lite på vad du gillar för stil (jag tycker det är väldigt bra grejer). Kutch är elegant och balanserad, men ändå med en touch av nya världen. Någon kan nog tycka att vinerna är anemiska, men då kanske de har 16% översöta Amerikanska Pinoter i åtanke. Falstaff är nog en av de kallaste vingårdana i North Coast och når sällan över 13% alkohol (McDougall är kraftigare men också den väldigt balanserad, har tyvärr ingen erfarenhet av Bohan). Tror att Kutch strävar lite åt Littorai i stilen. Beställde två Falstaff och två McDougall. Kutch gör en superb chardonnay också, hittills har de flesta trott jag serverat dem Chablis.Jag gillar de få amerikanska Pinoter som jag har druckit från Sonoma. Köpte därför en flaska Kutch Flagstaff och en Kutch Bohan. Någon som har erfarenhet att Kutch och vill dela med sig om jag har köpt bra grejer eller inte?
Det är bara att erkänna, vem av er var det?!Bromma Blocks, mellan kl.09:45-10:10...
Väl inne i butiken så tömdes i princip hyllan av den som först klivit in för Gravonian. De hämtade ut mer samtidigt som en form av kvotering för de övriga som var på plats inleddes. De fanns efter denna anstormning mellan 30-40 flaskor kvar på saldot.
Ser väl aldrig kul ut när någon tömmer hyllan på det sättet. Såg för övrigt hur samma hylltömmare kom in i butiken igen för att kapa åt sig fler efter en vända till bilen.
Är intressant att de blivit så sjukt populära, gick ju att beställa från BS för inte så många år sedan. Undrar hur många av dem som storbunkrar som faktiskt druckit vinet innan. Det är ju ett speciellt vin som inte alls faller alla på läppen.Men nu får folk sluta hoarda Lopez Heredia.. SÅ bra är dem inte.. Inte ens för prislappen..
Så skönt att skippa detta släpp helt. Inga måsten, inget speciellt, inget förlorat. Imorgon däremot....
Tycker mycket om de smakprov av Littorai som jag har druckit, så det blir nog bra. Gillar även Hirsch, som väl också är i en liknande stil?Det beror lite på vad du gillar för stil (jag tycker det är väldigt bra grejer). Kutch är elegant och balanserad, men ändå med en touch av nya världen. Någon kan nog tycka att vinerna är anemiska, men då kanske de har 16% översöta Amerikanska Pinoter i åtanke. Falstaff är nog en av de kallaste vingårdana i North Coast och når sällan över 13% alkohol (McDougall är kraftigare men också den väldigt balanserad, har tyvärr ingen erfarenhet av Bohan). Tror att Kutch strävar lite åt Littorai i stilen. Beställde två Falstaff och två McDougall. Kutch gör en superb chardonnay också, hittills har de flesta trott jag serverat dem Chablis.
Detta gäller ju endast deras vita viner. Jag tror att haussen är en kombination av det relativt fördelaktiga priset vi har i Sverige(alla vill ju göra ett klipp) tillsammans med en väldigt begränsad tillgång, och att det generella vinintresset har ökat(är ju stor skillnad i nördighet på att hitta viner i beställningssortimentet jämfört med att läsa släpp-listor och rekommendationer från vinskribenter). Vinet är helt enkelt för "billigt" och för exponerat mot den breda vinpubliken.Är intressant att de blivit så sjukt populära, gick ju att beställa från BS för inte så många år sedan. Undrar hur många av dem som storbunkrar som faktiskt druckit vinet innan. Det är ju ett speciellt vin som inte alls faller alla på läppen.
De producerar inte så mycket av de vita och rosa, så det krävs inte så mycket efterfrågan för att de ska ta slut, sedan blir det en självförstärkande loop bland de som jagar det som är svårt att komma över...Är intressant att de blivit så sjukt populära, gick ju att beställa från BS för inte så många år sedan. Undrar hur många av dem som storbunkrar som faktiskt druckit vinet innan. Det är ju ett speciellt vin som inte alls faller alla på läppen.
Ja, utmärkt skött i morse igen med såväl kö, information som kvotering. Efter ett tag lär man sig när man behöver vara där för att säkra sig tunnsådda flaskor.Hansa i Malmö gör också ett superbra jobb med kvotering, kö och så släpper de bara in ett fåtal åt gången för att folk inte ska trängas.
Precis, tänkte på Hirsch också.Tycker mycket om de smakprov av Littorai som jag har druckit, så det blir nog bra. Gillar även Hirsch, som väl också är i en liknande stil?
Jag håller med, och då är ändå deras vitpang lite av en favorit för mig.Men nu får folk sluta hoarda Lopez Heredia.. SÅ bra är dem inte.. Inte ens för prislappen..
Deras röda Viña Cubillo Crianza släpps den 20/4 så hoppet är inte helt ute
Även deras Vina Bosconia Reserva finns att beställa hem till ditt bolag som är mer lik Tondonian med ekigheten och allt det där
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/vina-cubillo-9181001/
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/vina-bosconia-9131301/