This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Restaurang: Château Les Crayères (romantisk miljö, lunchen är fantastiskt bra, suverän service, massor med Champagne på glas dessutom)Cristal skrev:Hej,
Har bokat resa till Epernay i oktober tillsammans med min sambo.
Jag hade tänkt att fria på typ något champagnehus med bra lunch middag, slott eller restaurang.
Är väldigt tacksam om någon kan komma med lite tipps schyssta romantiska ställen att fria på.
MVH, D
Nej, inte Les Crayeres.chambertin skrev:Restaurang: Château Les Crayères (romantisk miljö, lunchen är fantastiskt bra, suverän service, massor med Champagne på glas dessutom)
Håller med El burro grande, Les Crayere (ligger för övrigt i Reims och inte Epernay) levererar inte (tror att de har två stjärnor, inte tre). Rekommenderar bistron om du ska äta där framfor huvudresturangen.Cristal skrev:Tack!!
Jag så att det verkar som om dom har lite olika restauranger. Var tycker du man ska sitta?
MVH, Daniel
Cristal skrev:Verkar vara lite blandade omdömen kring Les Crayeres. Ska nog ändå testa det för en lunch
Har aldrig varit där och vet inte hur miljön och möjligheter till picknick i det fria ser ut. Bra att veta!! Tack.
Utomhus för sig själv hade varit trevligt men vet inte om jag vågar ha det som enda utväg. Jobbigt om det bara regnar :-[
El burro grande skrev:Nej, inte Les Crayeres.
Visst är det ok mat men för att vara en trestjärna så hade jag mycket högre förväntningar.
Servicen bestod av ett gäng surikater som stod på tå mest hela tiden och tittade med näsan i vädret. Korrekta men opersonliga och inte speciellt trevliga.
Maten underleverarade i stort sett i varje rätt. En av de saltaste hummersoppor jag någonsin fått serverat. Man börjar ju undra över kockens nykterhet vid dylika misstag.
Vi tog inte vinpaketet utan gick för säkra kort rakt över med Clos de Goisses -90 som stjärnan under middagen.
När vi intog kaffe och avec i loungen så visade sig den dubbla espresso jag beställde vara av kontorsmaskinskvalitet. Fransmän och kaffe är som magnetiska motpoler.
Bra avecvagn dock. Men för dryga 8 0000 SEK för två pers så kan det ha varit den minst PRISVÄRDA middagen i mitt liv so far.
Jämför med Oaxen, M Dahlgren, Esperanto etc. med 0-2 stjärnor och så otroligt mycket bättre.
Ta in på Royal Champagne istället det ligger bättre, du äter minst lika bra och det är mer romantiskt i mitt tycke.
1CRU skrev:Varför inte ta med henne till katedralen i Reims, den är så otroligt vacker.
När ni sedan går bredvid varandra i gången upp till altaret så böjer du dig ner och lossas att du bara ska knyta skosnöret, du ber henne komma till dig och när du sitter där på ett knä tar du fram ringen och ställer den stora frågan
När hon sagt JAAAA då går ni på picknic.
Som den romantiska tjej jag är skulle jag ha sagt ja...
Lycka till!
Elvis skrev:Vill också passa på att önska dig välkommen till forumet, Cristal. På ditt namn och ditt val av plats för frieri så verkar du vara intresserad av champagne och därmed kommer du att känna dig hemma här.
Cristal skrev:Har samlat på mig ett hundratal flaskor blandat Cristal, Ruinart och Winston churchill som ligger i en vinkällare å vilar.
Även om det låter konstigt så har jag aldrig öppnat någon av flaskorna ännu.
Vad gäller dricka så finns det många på forumet som gärna hjälper till och prova om dina flaskor är bra. Vilka årgångar har du?Cristal skrev:Helt rätt!!
Champagne är ett relativt nytt intresse sedan några år tillbax och något jag älskar.
Kul att ha hittat hit och hoppas kunna tillföra något någon gång
Har samlat på mig ett hundratal flaskor blandat Cristal, Ruinart och Winston churchill som ligger i en vinkällare å vilar.
Även om det låter konstigt så har jag aldrig öppnat någon av flaskorna ännu. Hoppas få testa några av årgångarna när vi kommer ner till Chamagne.
Tack
Låter otroligt konstigt i mina öron men vi är ju alla olika... Och med tanke på att du skriver att du hoppas att få testa några av årgångarna så låter det som du inte ens vet vad du sparar på, - tänk om du blir besviken? Vad är det för intresse du har om det alltså inte är att dricka Champagne? Kunde du lika gärna samla på frimärken? - Jag menar om du aldrig öppnat någon av dina flaskor kan det ju knappat vara för innehållet...Cristal skrev:Helt rätt!!
Champagne är ett relativt nytt intresse sedan några år tillbax och något jag älskar.
Kul att ha hittat hit och hoppas kunna tillföra något någon gång
Har samlat på mig ett hundratal flaskor blandat Cristal, Ruinart och Winston churchill som ligger i en vinkällare å vilar.
Även om det låter konstigt så har jag aldrig öppnat någon av flaskorna ännu. Hoppas få testa några av årgångarna när vi kommer ner till Chamagne.
Tack
Jos lägger in en lite ödmjuk avslutning, har du en gråtmild dag idag? ;DJos skrev:Ursäkta frågorna men blev så nyfiken...
Ja jo det har jag nog faktiskt... Min nya stil helt enkelt!shorepower skrev:Jos lägger in en lite ödmjuk avslutning, har du en gråtmild dag idag? ;D