This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vaför inte en vanlig André Clouet, tror den ligger på runt 260 spänn sådär.Jos skrev:Det ska delas ut lite skumpa på jobbet och jag blev tillfrågad att hitta någon lämplig flaska för en trehundring. Jag vet att det är fel prisklass ( ) för experterna men har ni något tips ändå?
Det ska ju inhandlas några stycken så 3 flaskor kvar i Örkelljunga funkar inte.
Lanson går ju inte att dricka, fullkomligt vidrig ???Hans A-g skrev:Lanson Black Label (7500, 309 kr) eller 2002 Launois Vintage Blanc de Blancs Brut (7329, 319 kr).
Jos skrev:Vilken rekommenderas av Palmer 02? Vanliga bruten eller BdB? Eftersom majoriten lär vara mindre bevandrade i Champagneträsket så kanske det ligger något i det Shorepower säger?
Jacquesson tyckte jag iofs var riktigt bra men jag orkar inte höra något gnäll om att "det skulle vara max 300" så jag avvaktar den. Står nog mellan Pierre Peters, Palmer och R & L Legras Grand Cru(som jag iofs inte prövat alls)..
shorepower skrev:Jacquesson Cuvée nº 732 (nr 7436)
325 kronor men klar vin(n)are för det priset.
Många B&B kräver lite mer av den som dricker så de kommer inte ut så bra. Annars är ju också Pierre Peters en jag personligen gillar. Då jag gett bort den till mindre vana champagnekonsumenter så är det inte alltid den fallit i god jord.
shorepower skrev:Jacquesson Cuvée nº 732 (nr 7436)
325 kronor men klar vin(n)are för det priset.
Många B&B kräver lite mer av den som dricker så de kommer inte ut så bra. Annars är ju också Pierre Peters en jag personligen gillar. Då jag gett bort den till mindre vana champagnekonsumenter så är det inte alltid den fallit i god jord.