StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Som mer eller mindre vanligt under sensommaren, beger vi oss på en långhelg till Honolulu nu på torsdag.
Tiden bara flyger!
Vi har tidigare undersökt ett antal av Waikikis restauranger, men delar inte den amerikanska smaken att en köttbit skall väga MYCKET och vara stekt i *urk* smör.
Vi har provat ett gäng japanska restauranger där (en av få platser på jorden utanför Japan där det japanska språket fungerar väl och de felsta har menyer på japanska) och de har alla varit för dyra, för låg kvalitet och för 'ljudliga'.
En enda restaurang har fått ok av oss: Taormina, italienskt krubb med "inspiration" från Sicilien.
Alla umebor vet vad Taormina betyder ;-)
Men, en restaurang som fått 'ok' och ökat priserna med nästan 50% pga valutaglidning… Det känns lite pjutt.
Så, vi födde början till en hedonistisk idé.
- Varför inte ta med egna flaskor vin till Hawaii denna vända?
Skit i restaurangerna, istället besöker vi "Farmer's Market" och köper med oss grönsaker, div kallskuret mm till hotellbalkongen och ploppar lite skoj-goda puteller i den sköna värmen…
Vinglas finns på rummet.
Korkskruv har jag alltid i necessären.
Packar med en kniv och skärbräda.
Någon som har några goda idéer på:
- Bra 'lagad' mat då man saknar både spis och micro.
- Idéer på lämpliga viner att bibringa (förutom en flaska Paleo Rosso).
- Tips på bra butiker att förse oss genom.
- Tips på amerikanska Brands att äta…
…denna gång skall jag också besöka en Donutshop för ett lass totalt onödiga kalorier *schlurp*
Alla tips emottages med stor glädje!
Tiden bara flyger!
Vi har tidigare undersökt ett antal av Waikikis restauranger, men delar inte den amerikanska smaken att en köttbit skall väga MYCKET och vara stekt i *urk* smör.
Vi har provat ett gäng japanska restauranger där (en av få platser på jorden utanför Japan där det japanska språket fungerar väl och de felsta har menyer på japanska) och de har alla varit för dyra, för låg kvalitet och för 'ljudliga'.
En enda restaurang har fått ok av oss: Taormina, italienskt krubb med "inspiration" från Sicilien.
Alla umebor vet vad Taormina betyder ;-)
Men, en restaurang som fått 'ok' och ökat priserna med nästan 50% pga valutaglidning… Det känns lite pjutt.
Så, vi födde början till en hedonistisk idé.
- Varför inte ta med egna flaskor vin till Hawaii denna vända?
Skit i restaurangerna, istället besöker vi "Farmer's Market" och köper med oss grönsaker, div kallskuret mm till hotellbalkongen och ploppar lite skoj-goda puteller i den sköna värmen…
Vinglas finns på rummet.
Korkskruv har jag alltid i necessären.
Packar med en kniv och skärbräda.
Någon som har några goda idéer på:
- Bra 'lagad' mat då man saknar både spis och micro.
- Idéer på lämpliga viner att bibringa (förutom en flaska Paleo Rosso).
- Tips på bra butiker att förse oss genom.
- Tips på amerikanska Brands att äta…
…denna gång skall jag också besöka en Donutshop för ett lass totalt onödiga kalorier *schlurp*
Alla tips emottages med stor glädje!