This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bra tips, men en liten rättelse. Det går.utmärkt att köpa efter rundtur på Beaucastel. Det har jag gjort flera gånger. Och Boursan förtjänar att uppmärksammas. Gör viner i traditionell stil och som verkligen vinner på lagring.Eftersom du hänvisar till CdP så kommer här lite rekommendationer!
Om jag skulle välja ut endast en vinproducent i CdP så hade mitt val blivit Clos de Caillou! Ligger i utkanten öster om byn CdP.
Fantastiska viner både för CdP och Cote de Rhone. Deras bästa Cote de Rhone slår garanterat ut de flesta CdP.
Chateauneuferna är fantastiska! Vid ett besök som inte behöver förbokas så blir du mycket väl mottagen med provning av > 10 viner!
Ett annat besök som kan rekommenderas är hos en "klassiker". Chateau de Beauceastel! Skriv dit och anmäl ditt intresse för ett besök. Du får ett proffsigt mottagande och en rundvandring, samt en en provning med lite äldre viner. Inköp får dock göras nere i byn!
I området finns väldigt många bra och gästvänliga producenter. Det kanske häftigaste besöket varje år när jag är i området är hos Domaine de Boursan där mötet med Jean-Paul Versino är något alldeles extra! Mycket charmigt! Lite "skitiga källare" och ett mycket stort hjärta och ännu större viner! Mycket bra engelska då hans hustru är från USA. Dessutom är priserna väldigt låga jämfört med andra! Kvaliteten är dessutom väldigt bra med Cuvée de Felix som toppvinet på den röda sidan!
Jag har många fler tips men dessa får räcka för ikväll!
Eftersom du hänvisar till CdP så kommer här lite rekommendationer!
Om jag skulle välja ut endast en vinproducent i CdP så hade mitt val blivit Clos de Caillou! Ligger i utkanten öster om byn CdP.
Fantastiska viner både för CdP och Cote de Rhone. Deras bästa Cote de Rhone slår garanterat ut de flesta CdP.
Chateauneuferna är fantastiska! Vid ett besök som inte behöver förbokas så blir du mycket väl mottagen med provning av > 10 viner!
Ett annat besök som kan rekommenderas är hos en "klassiker". Chateau de Beauceastel! Skriv dit och anmäl ditt intresse för ett besök. Du får ett proffsigt mottagande och en rundvandring, samt en en provning med lite äldre viner. Inköp får dock göras nere i byn!
I området finns väldigt många bra och gästvänliga producenter. Det kanske häftigaste besöket varje år när jag är i området är hos Domaine de Boursan där mötet med Jean-Paul Versino är något alldeles extra! Mycket charmigt! Lite "skitiga källare" och ett mycket stort hjärta och ännu större viner! Mycket bra engelska då hans hustru är från USA. Dessutom är priserna väldigt låga jämfört med andra! Kvaliteten är dessutom väldigt bra med Cuvée de Felix som toppvinet på den röda sidan!
Är det något specifikt du vill veta?Funderar att åka till området i höst, så du får gärna fortsätta med dina tips när du har tid
Är det något specifikt du vill veta?
Stort tack!Eftersom du hänvisar till CdP så kommer här lite rekommendationer!
Oj jösses det blev en kul flashback!Bilar man ner kan man ju passa på att prova kakaoprodukter i Tain...
Ah, minsann! Gissa vem som ska bila ner i sommar...Bilar man ner kan man ju passa på att prova kakaoprodukter i Tain...
Tjena!
Kommer att besöka vänner i Frankrike ett par dagar i slutet på mars, strax utanför Cavaillon, ca 5-6 mil SSO om Châteauneuf-du-Pape. Tar tacksamt emot tips på ställen att besöka, både trevliga vingårdar och källare med bra utbud.
Tack på förhand!
Tack!45 minuters bilresa rakt norrut tar dig till Gigondas. Caveaun där är riktigt bra! Personliga favoriter är Grand Romane och Longue Toque.
http://www.caveaudugigondas.com/
De har tydligen fri provsmakning av chokladen, men inte pralinerna om jag minns rätt...Ah, minsann! Gissa vem som ska bila ner i sommar...
Allt går inte att provsmaka, men väldigt mycket (inklusive mååånga praliner). Köper man dessutom något skickar de med "lite" extra i påsen. Varje gång jag varit där har jag skippat lunchenDe har tydligen fri provsmakning av chokladen, men inte pralinerna om jag minns rätt...