This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug88 skrev:Ok, då är vi 2 som är klara med våra val i alla fall...
Jag tar med en Gosset rosé 85 på magnum
Anders(inte den på forumet) tar med en Leoville Poyferre 90 på magnum
Vi letade inte medvetet efter magnum, det bara blev så när vi kollade efter vad vi var sugna på.
Men det lär nog slinka ner ändå ;D
Är inte lika impad av deras NV som du är, du kvittrade ju som en nyförälskad skolflicka när du drack den tidigare...Krug skrev:Var det inte du som för några år sedan gnydde om att Gosset Rosé var det bögigaste som fanns och att ingen riktig människa kunde dricka skiten?
Är det en Celebris Rosé eller? För de gör väl ingen "vanlig" årgångsbetecknad?
Tack gode gud för det...Keen skrev:För min del blir den en Krug '96, tyvärr inte på magnum.
Krug88 skrev:Är inte lika impad av deras NV som du är, du kvittrade ju som en nyförälskad skolflicka när du drack den tidigare...
Upptäckte nyligen att vintage och Celebris är samma sak.
Varannan årgång släpper de som millesime och varannan celebris.
Krug88 skrev:Upptäckte nyligen att vintage och Celebris är samma sak.
Varannan årgång släpper de som millesime och varannan celebris.
Krug88 skrev:Är inte lika impad av deras NV som du är, du kvittrade ju som en nyförälskad skolflicka när du drack den tidigare...
CH skrev:Det var nyheter för mig med.
Sitter nämligen några millesime 96 & 99, menar du då att detta i själva verket skulle vara celebris fast med annat namn?
Det låter ju väldigt trevligt men låter lite för bra för att vara sant.
Jag menar varför sälja 96 och 99 som millesime för ca 500kr och sedan 98 som celebris för 900kr?
Har jag missförstått något eller gäller diskutionen bara deras rosè?
Kollar man i Julles bok ser man att de gjort varannan årgång av Celebris och millesime, vad kan det annars bero på?CH skrev:Det var nyheter för mig med.
Sitter nämligen några millesime 96 & 99, menar du då att detta i själva verket skulle vara celebris fast med annat namn?
Det låter ju väldigt trevligt men låter lite för bra för att vara sant.
Jag menar varför sälja 96 och 99 som millesime för ca 500kr och sedan 98 som celebris för 900kr?
Har jag missförstått något eller gäller diskutionen bara deras rosè?
Krug88 skrev:Kollar man i Julles bok ser man att de gjort varannan årgång av Celebris och millesime, vad kan det annars bero på?
Det är dessuton exakt samma druvblandning 34/66.
85:an rosé är inte Celebris utan vintage, de ändrade väl på det senare skulle jag tro...
Priserna på bolaget kan jag aldrig förklara, ofta är deras priser rätt förbryllande.
Vad tror ni om Hofen som Krug förtär ikväll?CH skrev:Ahhhh, visst är det uppfriskande när inte en ända tråd på forumet i slutändan har något att göra med topicen?
Det kanske finns en röd tråd som förklarar varför diskutionen har av vikt men fenomentet är alltid lika roande.
Undra vad som kommer på tal efter Gossets årgångar?
Krug88 skrev:Vad tror ni om Hofen som Krug förtär ikväll?
Burk eller flaska, nytappad för en månad sen?
Grill eller sourcream chips till?
Krug skrev:Era morsor...
EDIT: Jag råkade visst, av misstag naturligtvis, beställa en flaska hoffsing till lunchpytten på Cassie.
Krug skrev:Jag gråter.
Krug skrev:Jag gråter.
>>>>> Det här är inget skämt, utan 100%ig sanning,
Libet är är
orärtvist, men å anjdra sidan...
>>>>>>>>>>>'r livet blått.