HerrMelin
Medlem
Tack! @Wintermute
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag måste helt klart börja jaga mogen Gruaud! Har några 80-talare och tecknade mig för en låda primör 2016 men däremellan är det tragiskt tomt på ett av mina favoritviner.En Gruaud Larose 2006
Jag måste helt klart börja jaga mogen Gruaud! Har några 80-talare och tecknade mig för en låda primör 2016 men däremellan är det tragiskt tomt på ett av mina favoritviner.
Back on track så...
Jag måste helt klart börja jaga mogen Gruaud! Har några 80-talare och tecknade mig för en låda primör 2016 men däremellan är det tragiskt tomt på ett av mina favoritviner.
Mogen Gruaud är verkligen Bdx i gamla hederliga skolan! Med jord och stall (mycket stall) speciellt 90:talarna!Kommer ihåg när SB, då på Regeringsgatan, hade Gruaud Larose 1988 och 98 i butik samtidigt och hade satt streckkoden för 98 på ett gäng 88or. Blev ett klipp. Har en kvar i källarn.
Till lammracks blir det en Chateau Beaucastel 2010. Funderade lite på en Pape Clement 2006 men tror att den behöver några år till.
Ska bli spännande att höra vad du tycker om dem....På tal om Dom Pérignon 1995...
Det blir dessa båda snyggingar som får sätta livet till ikväll:
Gott Nytt År på er!
Ska bli spännande att höra vad du tycker om dem....
Spoiler allert!
Den vanliga var riktigt, riktigt god!
Hittade två Dom Perignon från 1995 bland mina viner hemma hos föräldrarna. Och eftersom jag firar nyår där så tänkte jag det kunde vara kul att prova en av dem. Kanske blir nyfrälst igen lagom till de släpper 2008....
Fadern lovade att matcha med rödvin. Jag hintade åt Solaia eller Grange...