This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dryckespaket är vanligtvis skräddarsytt av en kunnig sommelier och är således vanligtvis det "bästa alternativet" ur ett matchningsperspektiv, men vinerna är inte alltid valda för att göra en vinnörd nöjd. Bäst är att i samspråk med någon kunnig på golvet välja ett par lämpliga flaskor, typ rött, vitt och en halvflaska sött alternativt ett bubbel i smeten om det är att föredra.Hur kan/bör man tänka vad gäller dryck till sk avsmakningsmenyer eller andra menyer med med många varierande rätter?
Bara gå på rekommenderat dryckespaket?
Ta in en eller ett par flaskor av något som funkar till det mesta?
Dryckespaket är vanligtvis skräddersytt av en kunnig sommelier och är således vanligtvis det "bästa alternativet" ur ett matchningsperspektiv, men vinerna är inte alltid valda för att göra en vinnörd nöjd. Bäst är att i samspråk med någon kunnig på golvet välja ett par lämpliga flaskor, typ rött, vitt och en halvflaska sött alternativt ett bubbel i smeten om det är att föredra.
Oftast blir det roligare så och i min värld är det inte jätteviktigt att matchningen blir perfekt till varenda rätt. Även mindre bra matchningar ger underlag för diskussion och tillfredställelse.
...Jag tänkte det men skrev det inte...Med andra ord är det som vanligt mest safe att beställa in lite bättre Champagne
Dryckespaket är vanligtvis skräddarsytt av en kunnig sommelier och är således vanligtvis det "bästa alternativet" ur ett matchningsperspektiv, men vinerna är inte alltid valda för att göra en vinnörd nöjd. Bäst är att i samspråk med någon kunnig på golvet välja ett par lämpliga flaskor, typ rött, vitt och en halvflaska sött alternativt ett bubbel i smeten om det är att föredra.
Oftast blir det roligare så och i min värld är det inte jätteviktigt att matchningen blir perfekt till varenda rätt. Även mindre bra matchningar ger underlag för diskussion och tillfredställelse.
Är sällan ute i större sällskap än två, så mer två flaskor blir lite mycket. Fylligt vitt åt det det lite elegantare hållet funkar rätt bra till det mesta, tycker jag, och jag är inte så fixerad vid att det måste vara bubblor i. En flaska Nånting-Montrachet brukar vara ett säkert kort, och rött på glas om det behövs.