Vilket gnäll. Jag vill fortfarande hävda att nya versionen är klart bättre än gamla, den där sökresultatstabellen var ju döden. Ja, den var bredare, men det var ju bara samma information som idag fast utsmetat över större yta och således svårare att ta till sig.
Att det horisontella utrymmet inte nyttjas håller jag förvisso med om men det är standard i nästan all webbdesign (användbarhetsfolket menar att det är svårt att ta till sig för långa rader). Sen är också frågan vad man vill ha på bredden - smeta ut informationen så att blicken måste jaga runt hela skärmen, eller en massa plotter och navigeringsalternativ som inget har att göra med mitt nuvarande mål (hitta det jag sökte efter) eller en massa extra info som jag nitton gånger av tjugo är ointresserad av (typ importör).
Om man inte jämför med gamla versionen utan sett den i jämförelse med andra handlar tycker jag fortfarande den står sig hyfsat, speciellt om man jämför med andra butiker med lika stort sortiment. Sen är det fortfarande dumt att man inte kan välja att filtrera fram t.ex. både rött och vitt vin, och framför allt att producent bara går att söka som fritext.
Ja, det är ju en infantil mängd klickande för att ta sig igenom en sökning eftersom man inte kan välja att "visa alla" utan måste klicka "visa fler resultat" 20 gånger istället...
-Det har blivit ett par mail till dem om sidans förträfflighet de senaste dagarna kan tilläggas
Ja, paginering är av ondo och en infinity scroll vore bättre.
Nästan bättre eller lika bra köp-och-info-upplevelse som Amazon.
Asså, Amazon? Pratar vi om samma Amazon, den där bokhandeln som svällt över sina bredder och har en användarupplevelse som får mig att vilja tvätta ögonen med lut varje gång jag handlar av dem? De är duktiga på logistik och allmän världsdominans, men deras UX... nej, det är inget jag önskar på min värsta fiende. Jämför jag
http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B004EALQC8/ref=s9_zgift_hm_bOM7jr_g325_i2 med
http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/faustino-i-267801 föredrar jag den senare tio dagar i veckan, Amazon har ingen användbar information om själva produkten som inte är dold bakom något menyalternativ, och den info de har är knapp jämfört med monopolets. (Och amazonen har en
bedrövlig URL som grädde på såren!)