Jag fick hem två nya stekpannor för ett tag sedan, Culimat 28cm Mathias Dahlgren Edition och deBuyer 24cm Carbone Plus,och det är nu dags för en första kort analys. deBuyer är helt klart en panna för kött, inget annat. Möjligtvis kan man steka upp grönsaker i den också. Men just kött hanterar den bra. I med en massa smör och fräs på. Gillar formen men ogillar vikten. Något otymplig. Måste köra den mer för att helt kunna bestämma mig för om jag gillar den eller inte.
Culimat är rostfri och helt lysande. Hanterar allt, fisk, kött, grönsaker, ägg m.m. Den har även en bra viktfördelning, känns inte tung i framkant och handtaget passar mig perfekt. Sedan jag fick till känslan för hur man ska använda den är det i stort sett den enda pannan jag använt. Väl värd sina pengar än så länge, får se hur länge den håller. Extra plus för att den är lättdiskad.
Culimat är rostfri och helt lysande. Hanterar allt, fisk, kött, grönsaker, ägg m.m. Den har även en bra viktfördelning, känns inte tung i framkant och handtaget passar mig perfekt. Sedan jag fick till känslan för hur man ska använda den är det i stort sett den enda pannan jag använt. Väl värd sina pengar än så länge, får se hur länge den håller. Extra plus för att den är lättdiskad.