Jerobaum
Medlem
hej!
Jag och en grupp ska äta middag på Benu i SAN fransisco imorgon . Kommer bli fantastiskt hoppas jag. Flera av er kanske känner till restaurangen och dess renommé. Tror de fick sin tredje stjärna för något år sedan
Deras vinmeny ligger på hemsidan. Skulle behöva lite hjälp av välja ut några passande vita viner. Min idé var att välja ett eller två vita till förrätt+huvudrätt plus ett dessertvinet. De kör avsmakningsmeny och menyn är enligt följande
small delicacies
thousand-year-old quail egg, potage, ginger
bamboo shoots, peas, lemon, whipped cream
lobster coral xiao long bao
shrimp roe noodles, lettuce, roasted hen jus
smoked quail, nasturtium, lam kok olive
beef braised in pear, black trumpet, mustard, charred scallion
“shark fin”, crab, Jinhua ham, egg white
sesame leaf ice cream
dried apricot, osmanthus, almond
Vinlistan finns här: http://static1.squarespace.com/stat...2a7259a72/1461459953216/wine+list+4.23.16.pdf
Jag gillar riesling till asiatiskt, gärna balanserad sötma och mer lagrade toner. Men är öppen för att testa annat. Hjälp!
Jag och en grupp ska äta middag på Benu i SAN fransisco imorgon . Kommer bli fantastiskt hoppas jag. Flera av er kanske känner till restaurangen och dess renommé. Tror de fick sin tredje stjärna för något år sedan
Deras vinmeny ligger på hemsidan. Skulle behöva lite hjälp av välja ut några passande vita viner. Min idé var att välja ett eller två vita till förrätt+huvudrätt plus ett dessertvinet. De kör avsmakningsmeny och menyn är enligt följande
small delicacies
thousand-year-old quail egg, potage, ginger
bamboo shoots, peas, lemon, whipped cream
lobster coral xiao long bao
shrimp roe noodles, lettuce, roasted hen jus
smoked quail, nasturtium, lam kok olive
beef braised in pear, black trumpet, mustard, charred scallion
“shark fin”, crab, Jinhua ham, egg white
sesame leaf ice cream
dried apricot, osmanthus, almond
Vinlistan finns här: http://static1.squarespace.com/stat...2a7259a72/1461459953216/wine+list+4.23.16.pdf
Jag gillar riesling till asiatiskt, gärna balanserad sötma och mer lagrade toner. Men är öppen för att testa annat. Hjälp!