JC:s Vintankar
Bloggare
Vad dricker ni på forumet till sommarens bär? Förutom champagne!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
jcj49 skrev:Låter härligt med en d´Yquem, men tyvärr har jag ingen välagrad och heller inte någon plånbok som gör att jag kan inhandla ett gäng.
Allaboda har du någon som finns SB du kan rekomendera, gärna under 500 kr.
Allaboda skrev:Bricco Quaglia brukar vara bra. Har inte provat 2009. Men den finns kvar i en del butiker (94169).
Den kostar 119, och så mycket högre än så kommer du inte för en Moscato d'Asti.
Inget komplext vin, men gott, friskt och läskande. Flytande piggelin.
Jimmy Forsman skrev:Yes, i am a pansyboy! Jag erkänner det, but i do like it.
;D klockrentCH skrev:Var det så din ansökan till Grappe såg ut?
Jimmy Forsman skrev:Om vi talar Piemonte (som vi ju gör med Asti) så finns det få saker som passar bättre till röda bär än en iskall Brachetto d'acqui. Yes, i am a pansyboy! Jag erkänner det, but i do like it.
CH skrev:Var det så din ansökan till Grappe såg ut?
Lando skrev:Aldrig hört talas om, måste man ju prova! http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar= finns på systemet just nu, kan det vara nåt?
Nu blev man lite nostalgisk och kom att tänka på Krug88s sentimentala inlägg. Du börjar komma i samma klassJimmy Forsman skrev:Men kom ihåg att det ska vara kallt som en kvinnas hjärta.
Med tanke på att det är Braida (Giacomo Bologna) som är producent så lär det inte drälla av bättre alternativ...Lando skrev:Aldrig hört talas om, måste man ju prova! http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar= finns på systemet just nu, kan det vara nåt?
shorepower skrev:Nu blev man lite nostalgisk och kom att tänka på Krug88s sentimentala inlägg. Du börjar komma i samma klass
Han har alltid hävdat att skillnaden låg i utseendet där han var den snygga.Jimmy Forsman skrev:Jag har alltid varit den bittra och cyniska, 88:an var den elaka.
shorepower skrev:Han har alltid hävdat att skillnaden låg i utseendet där han var den snygga.