This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Med ca 30% Syrah är det väl ingen Bordeauxblend utan en helt annan typ av Cab-blend? (Men ja, den är bra.)Rust en Vrede Estate borde passa in som handske och ger mycket valuta för pengen.
Det låter som att du vill att provningen ska vara åt det klassiska hållet och att flaskpriset kan vara relativt högt.klassiska och bra bordeauxblends från hela världen.
Låter som en provning där vinerna kommer att vara för unga! På den här prisnivån bör ju vinerna, särskilt Cab-baserade sådana, få sin mogna hygglig tid i källaren!
Den i sammanhanget billiga Mas La Plana kan vara en idé att ta med, eftersom den är i lite spansk-typisk stil och räknades som bra förr. (Men finns inte på SB just nu.)
Med ca 30% Syrah är det väl ingen Bordeauxblend utan en helt annan typ av Cab-blend? (Men ja, den är bra.)
Jag har tillgång till Winesearcher Pro, så kan säkert hitta en del äldre årgångar om jag börjar leta! Känner mig alltså inte begränsad enbart till Systembolagets sortiment.Det låter som att du vill att provningen ska vara åt det klassiska hållet och att flaskpriset kan vara relativt högt.
Att i dagsläget hitta flaskor i rätt fas hos SB låter sig inte göras. Du måste nog försöka hitta intressanta flaskor på auktion eller hos handlare ute i Europa.
2-4 flaskor från Italien och USA beroende på vad man kan hitta och resterande från Bordeaux, högra och vänstra stranden, skulle jag kört på.
Reativt ung CS är sällan roligt så kan ni hitta flaskor med åtminstone 10 år på korken så kommer det ge mer rättvisa åt vinerna och er upplevelse av bordeauxblends.
Helt korrekt av dig, vintomas!Med ca 30% Syrah är det väl ingen Bordeauxblend utan en helt annan typ av Cab-blend? (Men ja, den är bra.)
Instämmer verkligen på Keet, mycket braOm vi skall fortsätta på SA-spåret så är här några förslag utöver dom ovan som tidigare nämnts:
Kanonkop Paul Sauer
Keet First Verse
Stark Condé Three Pines C.S
Finns bra utbut här:
Finest South African Wine Selection - Taste of Africa
Looking for great wines from South Africa? Discover our of South African wine selection from the best South African wine estates.www.taste-of-africa.eu
Ger dig utrymme att ha med bra Bdx, USA eller Supertuscans utan att knäcka budgeten allt för mycket.
Från Bdx tycker jag att du skall leta upp ngn Pontet Canet som ofta är nära toppslotten i kvalitet men långt under i pris. Från högra stranden gillar jag Monbousquet mycket som går att hitta en bit under 1000-lappen tror jag.
Haut Condissas från Medoc är ett annat vin på mycket hög nivå som förr fanns på SB men inte just nu i alla fall.
På budgetsidan från Italien så ligger Sondraia väldigt bra till och brukar finnas hos Philipson i Dk.
Även en druvren Cab Franc från Loire kan ju vara en slamkrypare.Paleo Rosso eller Messorio från Le Macchiole kanske kan vara kul som slamkrypare? Druvrena på cab franc resp merlot.