This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Och varför funderar du på att åka dit?Magikern skrev:Har funderat på att dra på en inköpsresa hit.
Är det många rödvinsfynd i Bordershop?
Har hört att prisskillnaderna jämfört med SB är små när de gäller finare viner och utbudet är inte fantastiskt heller.
Kostjan skrev:Det är ju så PRISVÄRT
Hahaha ;DKostjan skrev:Det är ju så PRISVÄRT
Några få stackars Bourgogner (åtminstone någon Mercurey resp. Pommard) fanns det allt, men inga av dem var intressanta. Bordeauxutbudet var förvånansvärt trevligt med ett antal 2001r och 1998r.emanuel skrev:-Vad jag kan se så har han inte riktigt alla bättre flarror upplagda på sajten men du kan få en uppfattning om utbudet. Mycket fokus på Bordeaux/Italien samt nya världen, dock av någon anledning inte en enda Bourgogne.
kayaker skrev:Några få stackars Bourgogner (åtminstone någon Mercurey resp. Pommard) fanns det allt, men inga av dem var intressanta. Bordeauxutbudet var förvånansvärt trevligt med ett antal 2001r och 1998r.
emanuel skrev:Rekommenderar istället Weincontor Berner som är bordershoppen i Travemunde. Den ligger i anslutning till färjeterminalen för TT/Finnlines och har ett imponerande vinutbud, åtminstone för att vara en bordershop.
http://www.sariberner.de/
-Vad jag kan se så har han inte riktigt alla bättre flarror upplagda på sajten men du kan få en uppfattning om utbudet. Mycket fokus på Bordeaux/Italien samt nya världen, dock av någon anledning inte en enda Bourgogne.
kayaker skrev:Priserna är inget att hurra för. Det finns gott om bättre ställen att handla ifrån.
När det gäller italienska viner är Stefan Töpler svårslagen. Britterna har kanske ett större utbud på Bordeaux, men Tyskland ligger bra till för de flesta vintyper.Magikern skrev:Kan jag tänka mig, men utbudet och priserna är nog generellt är generellt sett inte mycket att hurra för i Tyskland om man är ute efter välgjorda Italienska och Franska rödviner som nått sin topp, eller?
Priserna är inget att hurra för. Det finns gott om bättre ställen att handla ifrån.