Mattias Schyberg
Administratör
Det här är inte Flashback! Jag har förstått din åsikt även utan raljerande och provokativa detaljer. Jag gillar varken knarkhandel, våld, skräniga tonåringar eller tiggeri, men har inga problem med mångkulturella samhällen.Nordstan har alltid varit ett ruffigt ställe som dragit till sig problem med alkisar, pundare och allmänt ljusskygga typer. Men på senare tid har det skett en klar försämring i och med intåget av den internationella eliten: påtända gatubarn från Marocko, horder av skräniga förortsaraber, och påstridiga hej-hejare. En härlig mångkulturell cocktail helt enkelt. Även om Brunnsparken och entrén till Nordstan är svårslaget sunkig så är nog området ”bakom” Systembolaget ner mot operan ändå värst med mer eller mindre öppen knarkhandel och massammandrabbningar mellan knivbeväpnade gäng.
För den som besöker Nordstan dagligen är det kanske svårt att se förändringen? Folk jag pratat med som kommit dit efter att inte haft besökt stället på några år brukar ha lätt att se den negativa utvecklingen.
Dagtid kan jag sträcka mig till en snabb in-och-ut-handling. Kvälls och nattetid rekommenderar jag starkt att inte gå dit alls. Alltid svårt att sia om framtiden men jag undrar hur attraktivt det kommer vara att bedriva handel där om 5-10 år ifall utvecklingen fortsätter i tangentens riktning.