This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nodwall skrev:Godkväll !
Hur ser era erfarenheter runt vinlistor på Ipads till restauranger??
Är det Appar som gäller? Isåfall vilka finns att rekommenderar?
Eller är det så att man kan fixa till det på något annat sätt ?
Tack på förhand
8)
Nodwall skrev:Jag tänker ju att den skall användas på restaurang.
Minimera tiden med alla prisändringar, etc
Och självklart måste det se snyggt ut.
Kanske svårt o få en pdf fil att se snygg ut jämfört med ett program där man kan klicka in sig på olika områden såsom rubriker, underrubriker osv.
SUPRA skrev:Cool idé jag hörde talas om, nån i Stockholm kör den.
Men själv tyckte jag bara det lät äckligt och ohygieniskt.
Nodwall skrev:Det är väl Mathias Dahlgren som kör ipads inne på Matsalen...
Förklara gärna hur ni tänker med tanke på ert inlägg angående "äckligt & ohygieniskt"?
Anders Landström skrev:Vet du/någon vilket system Matthias Dahlgren kör?
vintomas skrev:
Anders Landström skrev:Gäller ju att torka av plattorma
Personligen tycker jag att det är krångligt med olika system. Papper funkar bäst för mig som kund. Kan leva med att vinet inte finns. Det är iallafall min uppfattning att de flesta sommeliers har rätt bra känsla på vad som är slut i källaren, även om det står på menyn.
Nu vet jag ju inte var du jobbar men en riktigt pärm med viner är aldrig fel och behövs det ingen pärm så lär ju inte heller en IPAD behövas för att hålla reda på vinet.
PS. Vet du/någon vilket system Matthias Dahlgren kör?
Martinez1986 skrev:Gjort några besök på Ett gäng av Ramsays krogar i London där en del av dom hade vinlistan på IPad. Gillade det skarpt och det va väldigt lättskött. Tror tom mormor hade klart av det. Dra ett mejl till Ramsays restaurang Maze och fråga vilket program dom använder!!!!
vintomas skrev:
Crist(al)ian 77 skrev:Revoltionnaire! ;D Vintomas mon ami, ja med den kopplad till plattan så...
Nä men allvarligt, trodde inte ja skulle låta som en gubbe. Men vem f@n vill ha en padda till bordet. De hade den lösningen på Da Vittorio med en massa bilder o tjafs. Ja vill ha en tjock pärm för esoteriker. Feta paddor finns det tillräckligt av på pubar...
Sommelier som gillar detta påfund...ok nu är ja inte bara gubbe utan väldigt dryg också men så har ja precis korkat en Hugel.
Men om det nu prompt ska göras ska det väl vara mer än en pdf. Flashbaserad med möjlighet att se bilder på vingården, läsa skördeuttag, se ekfaten mm. Alltså interaktion annars blir det helt meningslöst enligt mig. Enkelt för krogen ja, men byt då namn till Mefistos så köper jag det.