@grappa , som Fredrik L ovan skriver, mejla producenterna du har siktet inställt på i förväg. Kontakta många, för du kommer inte endast få jakande svar. Det kan också vara idé att sikta på producenter med hemvist i mindre famösa appellationer för större chans till framgång. Själv hade jag nog inte ens orkat besvära mig om att kontakta t.ex. Vosné-producenter med gott renommé. Och det finns drösvis med fina firmor i hela Coté d'Or, så det finns ingen anledning att misströsta. Om du inte är så bekant med regionen innan, och inte känner till så många namn, så ta en titt på Bill Nansons Burgundy report (material äldre än 18 månader är gratis) för inspiration. Han intresserar sig i högre utsträckning än många andra journalister även för de mindre kända producenterna (såvida de gör gott vin, såklart). Eller hojta till här, så är vi ju ett gäng på brädan som kan haspla ur oss några producenter.
Ett konkret förslag:
http://www.domaine-berthaut.com
Omstartad för en 4-5 år sedan och leds nu av Amelie Berthaut. Kalasviner som inte kostar skjortan, även om det är många fina lägen i portföljen. Orsaken til att jag nämner dem är att de har en besökscavé i Fixin som inte kräver bokning. Oftast ett varningstecken, men inte här. Jag hade nog ändå mejlat innan, för som sagts på brädan tidigare, så står ju ofta kvaliteten på vinerna, i ett inverterat förhållande till hur ofta hemsidan uppdateras.