This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jamen, vad investerade du dina slantar i då?Det var öppet igår i köpenhamn, och det blev både, roligt, trevligt och förbannat dyrt.
KKWine rekommenderar jag av hela mitt hjärta, Visst, bara amerikanskt, men uj va trevligt.
Nä, ser ingenting, det är alldeles tomt. Hoppas det var en fin lista...Går detta att läsa?
1 st 2010 Jérôme Chezeaux Nuits St. Georges 1er Cru Les Vaucrains
2 st NV Deutz Champagne Brut Classic
4 st - 2005 Dunn Vineyards Cabernet Sauvignon Howell Mountain
4 st 2011 Paul Lato Pinot Noir The Prospect Sierra Madre Vineyard
4 st 2012 Rivers-Marie Pinot Noir Summa Vineyard
2 st 2009 Bernard Dugat-Py Gevrey-Chambertin 1er Cru Vieilles Vignes
2 st 2010 Michel Magnien Gevrey-Chambertin 1er Cru Les Goulots
2 st 2010 Mongeard-Mugneret Vougeot 1er Cru Les Cras
Klart jag ser, trevlig lista. Svarade ironiskt på ett uppfattat ironiskt inlägg.Skojade du eller ser du verkligen inget. Det såg märkligt ut då jag postade, men sedan i flödet blev det lite "överdrivet" för att uttrycka sig milt. jag visste dock inte hur jag skulle bli av med dels fetstilen, dels radavståndet.. ber om ursäkt
Går detta att läsa?
1 st 2010 Jérôme Chezeaux Nuits St. Georges 1er Cru Les Vaucrains
2 st NV Deutz Champagne Brut Classic
4 st - 2005 Dunn Vineyards Cabernet Sauvignon Howell Mountain
4 st 2011 Paul Lato Pinot Noir The Prospect Sierra Madre Vineyard
4 st 2012 Rivers-Marie Pinot Noir Summa Vineyard
2 st 2009 Bernard Dugat-Py Gevrey-Chambertin 1er Cru Vieilles Vignes
2 st 2010 Michel Magnien Gevrey-Chambertin 1er Cru Les Goulots
2 st 2010 Mongeard-Mugneret Vougeot 1er Cru Les Cras
Är man nöjd är det inte dyrt.Men dyr catch. (tror jag)
Paleo Rosso säljs av Atomwine och dom håller till på Jylland.Då sätter jag här igen...på tåget på väg till friheten. Frihet att köpa vin fritt och med ett urval som är smått omöjligt att greppa för en ostrukturerad vinnörd som jag. Har inga konkreta shoppinglistor, jag kommer mest att strosa runt dit näsan pekar och om jag stöter på något trevligt så kanske det blir ett köp.
Tänkte spana efter lite mer udda vin (med SB:s mått mätt), vilket inte innefattar Bordeaux, Bourgogne, Champagne, eller Piemonte primärt, men inget är såklart uteslutet. På min obefintliga lista finns i dagsläget röd Loire, Paleo CF (italiensk supertuscan) och något kul från Argentina (om jag hittar något i butiken "Malbeck").
Vad säger ni, har ni några intressanta tips på specifika viner jag borde spana efter när jag strövar omkring i någon trevlig butik med ett glas vin i handen?
Rött är vad jag primärt är ute efter...
Bara det är gångavstånd från ströget så är jag nöjd, vilket dock inte verkar vara fallet, tyvärr.Paleo Rosso säljs av Atomwine och dom håller till på Jylland.
Lycka till med jakten !
Sorry, kan inte vara till mkt hjälp där. Du får vingla in hos Arvid på le Sommelier och be om tips kanske ?Bara det är gångavstånd från ströget så är jag nöjd, vilket dock inte verkar vara fallet, tyvärr.
Kommer bara hålla mig centralt, men kanske har du andra roliga vintips som man kan spana efter? Bierzo kanske?
Det har jag planerat. Ett tips kan ju dock vara helt oberoende om det finns eller ej. Man kan ju spana. Butiker att leta i har jag ett helt uppslag av, men skatter som jag borde plocka om de uppenbarar sig har jag mindre av.Sorry, kan inte vara till mkt hjälp där. Du får vingla in hos Arvid på le Sommelier och be om tips kanske ?
Tack, har full koll på butikerna sen tidigare. Länken är som klistrad.Det finns minst tre butiker på (ursäkta stavningen) dronningens tvaergade. Två är bra. Sen finns en länk med massor av bra tips. den är inte fullständig, och inte min.. https://www.google.com/maps/ms?msid=201400606168524574319.0004c5289ba7ae862d273&msa=0&dg=feature
Hallå!Århus? Någon som känner till bra vinbutik dör?