This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag tror faktiskt att det kan ha varit på allas vår favorit, Vinklubben.se!sunqan skrev:och dessutom är jag helt säker på att det var en del rabalder kring vinunic och riedel och försök att hindra europeiska handlare att sälja till sverige med luddiga argument som att vi inte skulle vara med i EU och att återförsäljarna och/eller importören hade klagat och att riedel skulle vägra leverans.
den gången vek riedel&co sig till sist.
Nu hittar jag naturligtvis inte detta på webben, men det bör ha utspelat sig ca 2009 ...
att de aldrig lär sig :-(
Hej Peder,
Har du haft nån framgång? Det har ju gått ett tag sen du skrev nåt.
sunqan skrev:Kan man inte anmäla konkurrensverket till nån eumyndighet >
Det där var det mest patetiska beslut jag läst.
Skickat från min GT-I9100
Klart man kan. Normalförfarandet är egentligen att anmäla sådant till EU-kommissionen.sunqan skrev:Kan man inte anmäla konkurrensverket till nån eumyndighet >
kayaker skrev:Klart man kan. Normalförfarandet är egentligen att anmäla sådant till EU-kommissionen.
De har helt andra prioriteringar än Konkurrensverket. Brott mot EU:s lagar om parallellimport m.m. har hög prioritet.
Det står ju i beslutet att man kan överklaga. Låter på Peder som att han inte kommer göra det dock