Herr Ober! Eller valfri medlem med adminbefogenheter - nu känns det som om tråden med vita nätter och husvinstråden smälte ihop (även om det som
@buteljen skriver kanske inte är helt orelaterade ämnen)
själv har jag liksom som jag uppfattar Håkan gått varvet runt. I bemärkelsen att jag faktiskt tänker att gräset inte alltid är grönare där enhörningarna betar. Absolut så att jag fortfarande testar något mer spännande och mytomspunnet, jag hör till dem som typ terroriserat släkt och vänner i många år med att välja ut "speciella" viner och kräva att de ska fokusera på det i stället för på varandra och på att ha trevligt på ett avslappnat sätt. Det finns många tillfällen när man bara vill ha något gott och okomplicerat i glaset. Och vissa viner, som kan vara riktigt bra till och med, lånar sig helt enkelt inte till alltför utsvävande betraktelser. Bästa exemplet har jag i glaset just nu, tack vare tips från
@karl.1480 - verdicchio dei castelli di jesu Classico superiore 2017 från La Staffa för 149 kr. Aromatiskt på ett nedtonat och behagligt sätt - inte alltför "komplext", med en mjuk och ganska fyllig kropp, bra syra, gott så. riktigt trevligt att dricka. Kan rekommenderas.