http://www.systembolaget.se/Sok-dry...tersheader=Default&filters=val,&action=search
Toppviner från Chateauneuf från toppårgången 2010, något mer intressant?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
http://www.systembolaget.se/Sok-dry...tersheader=Default&filters=val,&action=search
Instämmer…2012 kommer det dock att kosta att ligga på topp
Jag tror nog att vi får acceptera att viner som rör sig i toppskiktet vad gäller omdömen av inflytelserika vinskribenter, kommer att kosta i den här häraden. Om dom sedan görs i ngt klassiskt distrikt och i små volymer så blir det etter värre.Instämmer…
Är det någon mer än jag som tycker att prestigecuvéerna från Neuf-du-Pape börjar svida riktigt i plånboksskinnet?
Strax under tre lax för Pegau och Beaucastel. Kan man fortfarande prata om valuta i södra Rhone när vi rör oss i stratosfären?
Jag vet inte jag… man kommer långt med tre tusen kronor i Napa, i Bourgogne, i Piemonte, till och med i Bdx… jag vete tusan om jag tycker en grenacheblandning når riktigt lika högt.
Domaine de Pégau Cuvée Da Capo har legat runt 3000:- rätt många år nu.Strax under tre lax för Pegau och Beaucastel. Kan man fortfarande prata om valuta i södra Rhone när vi rör oss i stratosfären?
Samma här, de röda C9dP jag gillar och köper innehåller nästan alltid en hel del mourvèdre.Personligen är jag inte så förtjust i dom här super-duper-mega-cuvéerna (I ärlighetens namn så har jag inte smakat så väldigt många men några dock) utan gillar ofta ngt mer traditionell C9dP och gärna med en rejäl dos Mourvèdre. Det sagt så har jag dock en hel del variation i min källare vad gäller C9dP men jag fyller knappast på med dessa trofé-viner.
Absolut, de få gånger jag druckit Hommage har jag tyckt den varit toppen så att jag inte köper den beror på priset.Fast Beaucastels supercuvee är något helt annat, gjort på stora delar Mourvedre (runt 70%) och inte alls så fläskig som andra prestigecuveer som jag inte heller är någon vän av. Ett av de bästa viner jag druckit överhuvudtaget, men har så länge jag kan minnas legat i oåtkomliga prislägen, över Guigals LaLaLa tex.
Jaha
Uppfuckat på weblanseringen igen !
Hade bara tänkt att köpa Domaine Roulot. Men eftersom dom blir försenade, MÅSTE jag köpa Frédéric Esmonin
bara för att köpa något.(som jag inte alls hade tänkt)
Jaha
Uppfuckat på weblanseringen igen !
Hade bara tänkt att köpa Domaine Roulot. Men eftersom dom blir försenade, MÅSTE jag köpa Frédéric Esmonin
bara för att köpa något.(som jag inte alls hade tänkt)