jrick
Medlem
Det jag säger är bara att om du ställer in sökkriterierna i en sökning på Systembolagets hemsida på så sätt att du plockar fram resultat som du inte vill köpa, hur vet du då vad du vill köpa? De resultaten är ju inte med i redovisningen. Så detta handlade bara om vad man kan söka på i katalogen. Jag håller med dig om att generellt är det lika viktigt att definiera vad man inte tycker om som vad man tycker om för att hamna rätt men då pratar vi inte längre om vad man kan söka på i boliskatalogen, så långt har de inte kommit ännu.Har ingen synpunkt på torrt eller sött i denna diskussion... men skillnaden mellan att defeniera vad man inte tycker om resp gillar är väl ganska 0 eller 1 (dikotomi, dvs allt måste höra till ena delen eller den andra). Vilket skulle betyda att det beror på hur man beskriver vad man gillar respektive inte gillar, dvs att beskriva vad man inte gillar har ingen definitionsmässig skillnad mot vad man gillar....
dvs om man vill definiera vad man gillar rep inte gillar kan det vara ganska mycket enklare att välja det ena framför det andra.... Det vet de flesta som jobbat med programmering...
Skulle jag själv välja hade det nog varit en icke gilla definition. Kanske de övriga på forumet är av annan åsikt?