This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helt klart. Blir nÀstintill pinsamt med dessa höjningar. Man kan inte hÀnvisa allt till kass kronkurs.WTF? 2021 Penfolds St Henri Shiraz, 1 159 sek ???
2010 - 2013 599 :-
2013 - 2019 699 :-
2020 799 :-
Det Àr kanske ett tecken att avbryta vertikalen![]()
Ja, det Àr definitivt dags för det nu och att börja dricka frÄn börjanWTF? 2021 Penfolds St Henri Shiraz, 1 159 sek ???
Skönt att se en rejÀl höjning!! Gör det enkelt att hÄlla fast vid mitt köpstopp.WTF? 2021 Penfolds St Henri Shiraz, 1 159 sek ???
Jag har ocksÄ köpt varje ÄrgÄng sedan 2010 (inklusive senaste 2020). Hade ju tÀnkt ha en vertikalprovning, men hur kul Àr det egentligen att dricka en vertikal av 11-12 ÄrgÄngar av ett vin som inte Àr terroirdrivet utan en multiregional blend??Skönt att se en rejÀl höjning!! Gör det enkelt att hÄlla fast vid mitt köpstopp.
2010 var första ÄrgÄngen för mig. Köpte sen varje ÄrgÄng fram till och med 2019, som högst sannolikt blir den sista.
Brukar vara rÀtt kul med skumpa vertikaler.Hade ju tÀnkt ha en vertikalprovning, men hur kul Àr det egentligen att dricka en vertikal av 11-12 ÄrgÄngar av ett vin som inte Àr terroirdrivet utan en multiregional blend??![]()
![]()
Sant, men skumpa har ju bra mycket mer vintage variations Àn South Australia, Àven om det sÄklart finns dÀr ocksÄ. Tror kanske Àven producenter av vintage champagne försöker lyfta fram ÄrgÄngen mer Àn vad Penfolds gör i sina viner? Kan ju iofs vara kul kanske att prova olika mognadstoner mot varandra.Brukar vara rÀtt kul med skumpa vertikaler.![]()
UngefÀr lika kul som en Grange-vertikal?Jag har ocksÄ köpt varje ÄrgÄng sedan 2010 (inklusive senaste 2020). Hade ju tÀnkt ha en vertikalprovning, men hur kul Àr det egentligen att dricka en vertikal av 11-12 ÄrgÄngar av ett vin som inte Àr terroirdrivet utan en multiregional blend??![]()
Har du kvar dina eller har du druckit upp efterhand?
Under pandemin hade 67 Pall Mall en Grange-vertikal i Zoom med Peter Gago som jag hade turen att hinna köpa vinerna till och fĂ„ hemskickade. Jag skrev sĂ„ hĂ€r - "Visst kan man kĂ€nna olikheter, men sammanfattningsvis sĂ„ kan man vĂ€l sĂ€ga att det Ă€r rĂ€tt svĂ„rt att kĂ€nna nĂ„gra större skillnader pĂ„ de yngsta vinerna." Och Peter Gago sa: âIt is very hard to spot the vintages of Grange blind.â SĂ„ frĂ„gan Ă€r om det inte Ă€r roligare att dricka dem en och en vid olika tillfĂ€llen?UngefĂ€r lika kul som en Grange-vertikal?![]()
Snarare krass konkurs för den tilltÀnkta köpkretsen.Helt klart. Blir nÀstintill pinsamt med dessa höjningar. Man kan inte hÀnvisa allt till kass kronkurs.
Jag har ocksÄ köpt varje ÄrgÄng sedan 2010 (inklusive senaste 2020). Hade ju tÀnkt ha en vertikalprovning, men hur kul Àr det egentligen att dricka en vertikal av 11-12 ÄrgÄngar av ett vin som inte Àr terroirdrivet utan en multiregional blend??![]()
Har du kvar dina eller har du druckit upp efterhand?