This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Pontus skrev:... är inte så långt borta. Finns det en lista på vad som släpps?
MVH Pontus
Dovberg skrev:Måste produceras i enormt liten mängd. Läste att Chambertinen produceras i 1500-2000 flaskor om året.
Silenos skrev:Leroy är nog världens girigaste vinmakare, de är fan värre än le bordelais; trots kvantitetsskillnanderna. Här hittas erbjudanden som får 16 blås för en Richebourg att framstå som billigt. 5 000 € för en by-Savigny, kan det vara nåt kanske? De har ju trots allt lagrat den åt dig.
Anders Landström skrev:€5000 utan skatt. Sedan tillkommer väl moms
Känns som man kan få bättre dricka för de pengarna
fabio skrev:Aligotén från d'Auvenay för nästan 600... ???
07 är visserligen riktigt bra i nuläget, särskilt i jämförelse andra producenters versioner av samma druva. Men vita 2006r från Bourgogne är verkligen inte någon höjdare tycker jag
vintomas skrev:Jag skulle kunna leva fett på att producera 1 500-2 000 flaskor per år av något som säljs för 16 470 kr per flaska. Deras Richebourg är för övrigt dyrare än DRC:s, noterar jag av prislistan. Eller så är Theisvines marginaler större än Vinunics.
Piemonte skrev:Vad tror ni om prisutvecklingen för en Richebourg Grand Cru Leroy 2009? Får man tillbaka inköpspriset 12 235:- om några år?
Piemonte skrev:Vad tror ni om prisutvecklingen för en Richebourg Grand Cru Leroy 2009? Får man tillbaka inköpspriset 12 235:- om några år?
Dovberg skrev:Missade dagens webblansering helt. Fanns inte intressant, men hade varit kul o veta hur snabbt leroy-vinerna försvann. Någon som vet om det var något större tryck på dem?
Bar57 skrev:Menar du att få 100% avkastning? Det kan nog dröja lång lång tid om det ens inträffar, ingen vettig investering enligt mig. Men 20 år kanske? '99 liger på 14k just nu.
Chambertin gick på typ 1sek. Kollade inte Richebourg.