Old Sparky
Medlem
Äntligen en webblansering med lite substans så att säga Länk till lista här (xlsx dokument)
Nå, vad kommer ni klicka på?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ser bara kända viner och dyra prislappar. Nått särskilt du tänkte på?Äntligen en webblansering med lite substans så att säga Länk till lista här (xlsx dokument)
Sant, dessa är ju inte alls några "fynd" och och är inte ens med på "boxtoppen". Dumt av mig att tro att detta skulle vara något för ossSer bara kända viner och dyra prislappar. Nått särskilt du tänkte på?
Ok seriöst då; Tycker Schrader RBS låter shysst, även Mugnier skulle jag våga mig på, Selosse?Ser bara kända viner och dyra prislappar. Nått särskilt du tänkte på?
Precis, glad att du noterade min lilla vitsMen selosse är det väl substans i?
Prissättningen på Petrus och övrig Bordeaux fluktuerar kraftig mellan årgångarna. Beror väl på systemet de har med negocianter samt spekulation i form av futures? Någon som har bra koll varför det är såhär? Dåligt för oss konsumenter är det i alla fall.Det pratas ju mycket om Selosse i andra trådar. Är Substance inte deras bästa produkt eller är priset högt?
Kan bara hålla med om Petrus. Misstänkt billigt?
Det pratas ju mycket om Selosse i andra trådar. Är Substance inte deras bästa produkt eller är priset högt?
Kan bara hålla med om Petrus. Misstänkt billigt?
Inget som direkt lockar. Jag noterar dock att Château Petrus är "billigare" än den varit i tidigare släpp.
Haut Condissas Collection Or låter lite lagom överprisat och röd Bourgogne från 2013 är väl inget jag springer benen av mig för att komma över.
Aj då, jag som hade tänkt köpa Substance... Jag undrar vad som hänt. Slängde iväg ett mail till kundtjänst för att höra om den kommer i ett senare släpp.Vad är Haut Condissas Collection Or för vin. Lyckas inte googla fram något nämnvärt om det, annat än att vanliga 09:an ligger runt 90p. Svårt att hitta något som motiverar priser.
Annars lockar Roederer 08 på magnum lite, om ingen säger emot.
Verkar också som att Selosse har rymt från lanseringen. V.O:n är kvar, men har inget listat antal. Substancen verkar borta.
edit: Hittade detta, dvs nästan inget... http://www.greysac.com/Collection-Or.html
Det är vad jag hittat också. Andreas Larsson kanske vet mer men han verkar inte finnas på forumet längre.Vad är Haut Condissas Collection Or för vin. Lyckas inte googla fram något nämnvärt om det, annat än att vanliga 09:an ligger runt 90p. Svårt att hitta något som motiverar priser.
Annars lockar Roederer 08 på magnum lite, om ingen säger emot.
Verkar också som att Selosse har rymt från lanseringen. V.O:n är kvar, men har inget listat antal. Substancen verkar borta.
edit: Hittade detta, dvs nästan inget... http://www.greysac.com/Collection-Or.html
Priserna direkt från Selosse är annorlunda,(högst pris först) Substance, Vintage, Vingårdsbetecknad (de 4a du listar). Högst prislapp har de 2 vingårdsvinerna (Chemin de Chalons, Le Chantereines) som endast säljs i en låda med alla 6.De exklusivaste vinerna från Selosse är de vingårdsbetecknade. De produceras i ytterst liten mängd och är som amerikanerna säger: "rare as rocking horse manure".
Priserna i år från Franska vinlistan var:
1 st Initial och 1 st La Côte Faron 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Les Carelles 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Le Bout du Clos 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Sous le Mont 2 900 kr
Och de något mindre ouppnåeliga:
3 st Initial 2 385 kr
1 st Initial och 1 st V.O. 1 690 kr
1 st Initial och 1 st Rosé 1 790 kr
1 st Initial och 1 st Substance 2 390 kr
Alla är verkliga upplevelser och prisvärda!