Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 5 september 2024

stevie22002

Medlem
Jag drack en Coche på Geranium i höstas. Den var väldigt bra tycker jag. Självklart köp för mej! Elegant och Bourgognelik (inte för ekad) till ett i min värld väldigt trevligt pris. Grattis, hoppas att du gillar den! :)
Btw, den gick loss på 2000 danska på Geranium (då växelkursen var 1,6 (!!!) , så detta priset känns för mej som ett KAP! :)
 

Sovereign

Medlem
Sjukt att 30st cdm 08 som är rejält överprisade gick direkt.
Man har kunnat köpa dem länge på auktion för max 25..
Cda 06 och krug 00 ser ur att släppas 26e september.
#lågkonjunktur 😂
Förmodligen köpta av kunder som kanske inte har så bra koll på rådande marknadspriser. Går ju även att hitta 2008 CdM från c:a 22’ hos diverse handlare i EU om man inte vågar lägga de pengarna på auktionsflaskor…
 

A77

Medlem
Sjukt att 30st cdm 08 som är rejält överprisade gick direkt.
Man har kunnat köpa dem länge på auktion för max 25..
Cda 06 och krug 00 ser ur att släppas 26e september.
Cdm är nu tillbaka. Men 30k? Varför fick Sverige så högt inköpspris gentemot Finland där det går att köpa för 2k EUR.
 

FredrikC

Medlem
Cdm är nu tillbaka. Men 30k? Varför fick Sverige så högt inköpspris gentemot Finland där det går att köpa för 2k EUR.
Troligtvis folk som inte hämtat ut sina eller bekräftat bokningarna.
Förstår inte heller hur man mer än dubblar den mot cdm 06 som jag senast köpte för 13500 har jag för mig på bolaget...
Jag köper dem utomlands istället för betydligt billigare :)
 

chambertin

Medlem
Cdm är nu tillbaka. Men 30k? Varför fick Sverige så högt inköpspris gentemot Finland där det går att köpa för 2k EUR.
Du får fråga importörerna (det är dom som sätter priset till SB och antar att Alko jobbar på liknande sätt). SB kan i och för sig låta bli att ta med vinet med hänvisning till internationella priser men så verkar dom ju inte agerat här.
 

A77

Medlem
Du får fråga importörerna (det är dom som sätter priset till SB och antar att Alko jobbar på liknande sätt). SB kan i och för sig låta bli att ta med vinet med hänvisning till internationella priser men så verkar dom ju inte agerat här.
Det är just det som är det kluriga i frågan då importören/producenten är densamma i Finland och Sverige (Moet Hennessy) varför skulle det då skilja sig så mycket mellan länderna?
 
Toppen