Kostjan
Mot bättre vetande
Haha! Vi har väl alla en skadad samlar-gen Vissa bara mer än andra...
Men har jag 3 st av något brukar en ploppas ganska tidigt för en så kallad "kvalitetscheck"
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Haha! Vi har väl alla en skadad samlar-gen Vissa bara mer än andra...
Befinner mig på gamla nordsjön på säkert avstånd från källaren så ingen risk att man faller för grupptrycket här inteNu öppnar du en, dom är gjorde för att drickas. Punkt slut!
Ja, om detta tvistar ju de lärde... Och några till. Har dock ett par flaskor coravinade där jag tar ett glas varannan månad för att se hur de utvecklas. Får se efter ett halvår om jag vågar lite på den nya teknikenTack vare Coravin kan man ju numera också välja att ha 2,8 flaskor kvar.
-Sällskapet måste ju vara rätt också, kan ju inte öppna en sån flaska med vanliga människor, måste ju vara med någon nördig nog att förstå storhetenHaha! Vi har väl alla en skadad samlar-gen Vissa bara mer än andra...
Men har jag 3 st av något brukar en ploppas ganska tidigt för en så kallad "kvalitetscheck"
-Sällskapet måste ju vara rätt också, kan ju inte öppna en sån flaska med vanliga människor, måste ju vara med någon nördig nog att förstå storheten
Din ytterst subtila knuff är noteradHörde rykten om en BYOB i Kalmar som går av stapeln snart...
Du kan ju alltid köra det i sodastreamern för att få de där önskvärda bubblorna du gillar och slippa kompromissa med det outtalade temat på byoben!Din ytterst subtila knuff är noterad
Absolut den 9/2 !Kul, råkar ha tre flaskor liggandes... Är det läge att öppna?
Nä, nu blir det ju alldeles för uppenbart, alla kommer gissa rätt. Får ta något obskyrt från Malta istället!Absolut den 9/2 !
Bara det håller ”normal” Malta-klass som senast så blir vi inte ledsna.Nä, nu blir det ju alldeles för uppenbart, alla kommer gissa rätt. Får ta något obskyrt från Malta istället!
Verkar variera otroligt mycket! Den flaska jag drack var en perfekt mogen BdB med honung och nötter!Ser att en del listar Salon 96 men den var alldeles för ung och vresig i min smak
Jag har någorlunda liknande intryck av var Selosse 1996 befinner sig i mognadsfas idag - baserat på en flaska provad 2016 och en flaska 2017. Kanske inte fullt så mogen som @Kostjan skriver, men klart tillgänglig. 2016 blev jag lite förvånad över att "oj, vad den här var god och tillgänglig" medan det ca 5 år tidigare verkade som att "den här kommer att ta decennier på sig att bli mogen". Men det är klart, ligger de extremt kallt kan det kanske gå långsammare. Den flaska som öppnades 2017 kom dock från en person som har en riktigt sval källare.Verkar variera otroligt mycket! Den flaska jag drack var en perfekt mogen BdB med honung och nötter!
Salon 96 menar du?Jag har någorlunda liknande intryck av var Selosse 1996 befinner sig i mognadsfas idag - baserat på en flaska provad 2016 och en flaska 2017. Kanske inte fullt så mogen som @Kostjan skriver, men klart tillgänglig. 2016 blev jag lite förvånad över att "oj, vad den här var god och tillgänglig" medan det ca 5 år tidigare verkade som att "den här kommer att ta decennier på sig att bli mogen". Men det är klart, ligger de extremt kallt kan det kanske gå långsammare. Den flaska som öppnades 2017 kom dock från en person som har en riktigt sval källare.
Annars kan ju @Crist(al)ian 77 :s lista sammanfattas så här: 96 - 96 - 96 - 96 - 96 - 88 - Selosse - Selosse - Selosse - åsså två andra prestigeroséer...
Jag har någorlunda liknande intryck av var Selosse 1996 ...
Ja, tack för korrigeringen. Uppenbarligen inte lätt att skilja på två prestigeproducenter på S i samma inlägg (allt blev Selosse...), trots att jag inte har tagit dagens första glas vin än!Salon 96 menar du?
Ahhh! Den är så vansinnigt bra! Hade den som etta på 2014 års bästa lista3. Selosse "Extra Brut" deg 1998.
Var otroligt fräsch, kommer leva i många år till!Ahhh! Den är så vansinnigt bra! Hade den som etta på 2014 års bästa lista