Trådskapare
Anders Landström
Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur
Tack för alla tips (2 stycken) kring bästa butik ;D
Tack för alla tips (2 stycken) kring bästa butik ;D
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
shorepower skrev:Tack för alla tips (2 stycken) kring bästa butik ;D
Bubblaren skrev:I höst ska jag banne mig gå på skaldjursbufé på Grand eller Stadshuskällaren, har aldrig varit, men inser jag är storkonsument så det kan löna sig
CH skrev:Ja det blev väll lite off topic där ett tag, något jag helt skyller på Bubblaren
Efter detta inlägget så är det inte speciellt mycket som hör till topic.
vintjej skrev:F'låt. Men imorgon blir det iaf färsk kanadensisk hummer och ostron för mig från Wasahallen.
Bubblaren skrev:Hur gick det, kunde du förbeställa??
vintjej skrev:Ja, snackade med dem idag. Fast de trodde verkligen inte att det skulle behövas. Men jag gör nog det imorgon ändå. Ostronen kom idag och imorgon får de ny hummer.
Per Stade skrev:Alla frysta skaldjur är en styggelse, Leif Mannerström intervjuad i DN:
"Vad ska man tänka på när man lagar hummer?
- Köp aldrig sådan där fryst i plaströr.
Men något måste man kunna göra med den?
- Ja. Man kan slänga den.
Men alla kanske inte har råd att köpa färsk hummer?
- Man ska inte äta hummer för ofta, det är bättre att kosta på sig en riktig hummer sällan.
Måste man koka den själv för att det ska bli bra?
- Säg till i affären så kan de koka den. Men det är ju inte direkt raketforskning att koka den själv.
Men det är ju lite läskigt att man ska koka den levande?
- Det är ännu läskigare om den inte är levande."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=867236
kayaker skrev:Notera särskilt följande:
Intressen: Golf, jakt, snabba bilar, cigarrer och champagne.
Han borde väl snarast bjudas in till forumet?
SUPRA skrev:Nej, han spelar ju golf.
vintjej skrev:Ja, snackade med dem idag. Fast de trodde verkligen inte att det skulle behövas. Men jag gör nog det imorgon ändå. Ostronen kom idag och imorgon får de ny hummer.
CH skrev:Då vet jag några som borde petas härifrån.
Bubblaren skrev:Stolt kan jag säga jag får vara kvar. Har tagit mig an golfen, med hög svansföring på Drottningholms GK (deras kö är 83 år!!!!) OCH jag har avslutat den och passat över den till "saker jag testat men valt bort".
;D ASGARV!!!!shorepower skrev:Du verkar ju ändå vara alert med tanke på din ålder
shorepower skrev:Du verkar ju ändå vara alert med tanke på din ålder
Bubblaren skrev:Wohoo - har just bärgat 12 ostron och en härlig färsk hummer för totalt 149 baubas på Wasahallen!!!
Ska nog testa en del av ostronrecepten ur "Mannerströms Skaldjur" so jag fick i julas.
vintjej skrev:Jag måste gå och köpa en ostronkniv. Tips?