Fixfred
Medlem
Tack så mycket! Det smakar ännu bättreDet där såg väldigt gott ut! (mums-emoji)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack så mycket! Det smakar ännu bättreDet där såg väldigt gott ut! (mums-emoji)
Inte helt lätt med 1 och 2 i kombo men L’Aventura är ju klart trevlig stämning, särskilt med tanke på nuvarande situation. Maten är absolut bra men inte topp... Coco o Carmen har klart vassare mat och kan även ha mer party men det är kanske lite mer stök också... AG är ju annars alltid braJag ska på middagsdate med frun nästa onsdag och vill ha tips på någon bra restaurang med 1) bra mat och 2) bra stämning. Vill inte sitta i ett hörn och äta avsmakningsmeny utan vi vill känna lite ”puls” också. Typ Riche men med bättre mat. Vad rekommenderar ni?
Tack @Jos, jag hoppades att du skulle svara!
Inte helt hundra på vad "puls" innebär, men Lilla Ego känns som ett bra alternativ, maten är strålande och pulsen bra. Kanske svårt att frammana ett bord på så kort varsel. AG:s och Rolfs Kök också bra alternativ. Bra vinlistor överlag på samtliga ställen. Chef's Table på AGs är en jäkla upplevelse.Jag ska på middagsdate med frun nästa onsdag och vill ha tips på någon bra restaurang med 1) bra mat och 2) bra stämning. Vill inte sitta i ett hörn och äta avsmakningsmeny utan vi vill känna lite ”puls” också. Typ Riche men med bättre mat. Vad rekommenderar ni?
En av få fördelar med Covid är just att det är lätt att få bord. Förra helgen gick det få bord, spontant på kvällen, på Lilla Ego.Inte helt hundra på vad "puls" innebär, men Lilla Ego känns som ett bra alternativ, maten är strålande och pulsen bra. Kanske svårt att frammana ett bord på så kort varsel. AG:s och Rolfs Kök också bra alternativ. Bra vinlistor överlag på samtliga ställen. Chef's Table på AGs är en jäkla upplevelse.
Farang har bra (asiatisk) mat, men kanske inte den buzz som efterfrågas. Jag gillar även Adria (italienare) i ungefär samma kvarter. Michele på Adria kan man prata vin med och han har dessutom Testamatta. Eller iaf hade nyligen, kolla vinlistan eller ring och kolla för säkerhets skull.Jag ska på middagsdate med frun nästa onsdag och vill ha tips på någon bra restaurang med 1) bra mat och 2) bra stämning. Vill inte sitta i ett hörn och äta avsmakningsmeny utan vi vill känna lite ”puls” också. Typ Riche men med bättre mat. Vad rekommenderar ni?
Väcker liv i den här tråden för igår var jag på restaurang Mancini som jag tycker är värd att hyllas här. En riktigt bra italienare som ligger på Tunnelgatan 1A i centrala Stockholm.
Jag åt:
Prosciutto Crudo di Parma “Antica Corte Pallavicina” (24-månaders prosciutto med buffelmozzarella)
Raviolo (pastakuddar fyllda med karljohansvamp, serverade med en svart tryffelcrème)
Costata di Vitello (grillad gödkalvskotlett)
Mycket bra råvaror och bra tillagat och till det drack vi Massolino Langhe Chardonnay 2018 och sedan en helt underbar Le Macchiole Paleo 2016. Den sistnämnda måste jag försöka köpa. Kan någon som har betal-Winesearcher hjälpa mig? Billigaste jag hittat är 77 euro per flaska.
Mancini hade rimliga påslag på vinerna tycker jag. Le Macchiole Paleo kostade 1500 kr vilket inte är så farligt för ett vin som kostar närmare tusenlappen i butik. Massolino Langhe Chardonnay kostade 600 kr (199 kr i BS).
Bra och trevlig service också. Jag kommer definitivt gå tillbaka!
Kul att Mancini fortfarande levererar. Har inte besökt dom på säkert över 10 år så kanske dags för ett återbesök.Väcker liv i den här tråden för igår var jag på restaurang Mancini som jag tycker är värd att hyllas här. En riktigt bra italienare som ligger på Tunnelgatan 1A i centrala Stockholm.
Jag åt:
Prosciutto Crudo di Parma “Antica Corte Pallavicina” (24-månaders prosciutto med buffelmozzarella)
Raviolo (pastakuddar fyllda med karljohansvamp, serverade med en svart tryffelcrème)
Mycket bra råvaror och bra tillagat och till det drack vi Massolino Langhe Chardonnay 2018 och sedan en helt underbar Le Macchiole Paleo 2016. Den sistnämnda måste jag försöka köpa. Kan någon som har betal-Winesearcher hjälpa mig? Billigaste jag hittat är 77 euro per flaska.
Mancini hade rimliga påslag på vinerna tycker jag. Le Macchiole Paleo kostade 1500 kr vilket inte är så farligt för ett vin som kostar närmare tusenlappen i butik. Massolino Langhe Chardonnay kostade 600 kr (199 kr i BS).
Väcker liv i den här tråden för igår var jag på restaurang Mancini som jag tycker är värd att hyllas här. En riktigt bra italienare som ligger på Tunnelgatan 1A i centrala Stockholm.
Jag åt:
Paleo är vi många som gillar Drack 2012 på Rolfs Kök i somras och de tog mycket facila 1200.
Kul att Mancini fortfarande levererar. Har inte besökt dom på säkert över 10 år så kanske dags för ett återbesök.
Vad härlig att de levererar . Hade ni med era barn? Jag har hört att de inte är så roade av att ha barn där, även om barnen kan uppföra sig och är vana vid stjärnrestauranger och andra betydligt finare restauranger.
Får tacka för tipset och vad jag kan hitta så är det ett riktig bra pris jämfört med internationella marknaden med.Hittade Paleo 2016 i beställningssortimentet för 893 kr och har lagt en beställning!
Hej!
Jag skall till Stockholm med fru och barn i slutet på Maj.
Skulle vilja ut och käka en bra middag som inte behöver vara Michelin... Men väldigt gärna ha gedigen vinlista med bra priser i alla kategorier. Några rekommendationer där man kan hitta några kap?
Tack Daniel. Av att ha läst lite tidigare i tråden. Det får nog bli Djurets, eller AG, men häftiga priser..Spontant skulle jag säga Djuret.