This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fast inte tycker jag att man måste dricka väldigt speciella viner för att få skriva om dem i den här tråden. Alla kör ju på det som man själv gillar och tycker sig ha råd att dricka. Skriv gärna vad du gillade under förra året.Jag drack nog själv inget vin som skulle platsa i den här tråden, men det är roligt att läsa vad ni andra har inmundigat i år.Mitt vinintresse är inte så djupt och engagerat som de flesta andras som verkar här. Däremot har jag andra intressen som förmodligen överskrider det vad medlemmar här har för standard.
Är ganska intresserad av hifi & musik och det mesta kring den. Deltar i några utländska forum också där jag får mycket mer respons än här. Eller genom olika cognacforum t.ex.
På sin höjd kan mina inköp hamna i en acceptabel nivå för en konnässör och för de som ligger i högsta sätet för finviner, är mitt intag bara att glömma.![]()
Deltar i några utländska forum också där jag får mycket mer respons än här.
Var hittar man den?Lucy Margaux Out of Control Pinot Noir 2017
Var hittar man den?
Det är liksom lite annan fart än här och till exempel en opinionsundersökning har blivit svarat redan ett par hundra gånger. Här brukar sådana omröstningar vara på sin höjd ett par dussin. Ibland får jag svar nästan en gång på FB …En fråga i all välmening. Vad är syftet med den här kommentaren? Jag tolkar det som att syftet är att provocera?
Det är liksom lite annan fart än här och till exempel en opinionsundersökning har blivit svarat redan ett par hundra gånger. Här brukar sådana omröstningar vara på sin höjd ett par dussin. Ibland får jag svar nästan en gång på FB …Men det går kanske inte jämföra ändå olika ställen och olika intressen gentemot varandra.
Inget illa menat, jag förstår att det här forumet går lite saktare och ibland skriver ingen något inlägg efter mig. Diskussionerna självdör innan man har ens diskuterat färdigt.
Lite för mycket fokus här läggs på sånt som någon har köpt och för lite krut på diskussioner om vinområden etc. Cognactråden självdog därför att ingen ville fortsätta att skriva. Det finns andra exempel också. Men so what, jag är inte själv så aktiv hela tiden. Man får anpassa sig efter vad som finns, men det blir en aning enkelspårigt ibland.
Det är ingen som har satt upp några regler för vilka viner som skulle platsa här i tråden eller inte, precis som @Fredrik L skriver här under.Jag drack nog själv inget vin som skulle platsa i den här tråden
Fast inte tycker jag att man måste dricka väldigt speciella viner för att få skriva om dem i den här tråden.
Lite för mycket fokus här läggs på sånt som någon har köpt och för lite krut på diskussioner om vinområden etc.
Jag drack nog själv inget vin som skulle platsa i den här tråden, men det är roligt att läsa vad ni andra har inmundigat i år.Mitt vinintresse är inte så djupt och engagerat som de flesta andras som verkar här. Däremot har jag andra intressen som förmodligen överskrider det vad medlemmar här har för standard.
Är ganska intresserad av hifi & musik och det mesta kring den. Deltar i några utländska forum också där jag får mycket mer respons än här. Eller genom olika cognacforum t.ex.
På sin höjd kan mina inköp hamna i en acceptabel nivå för en konnässör och för de som ligger i högsta sätet för finviner, är mitt intag bara att glömma.![]()