Adamanko
Medlem
Nej, det ska tolkas som att jag inte tyckte gillaknappen räckte till för Omars kväde.Ska det tolkas som att du nu köpt minst två av dem?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nej, det ska tolkas som att jag inte tyckte gillaknappen räckte till för Omars kväde.Ska det tolkas som att du nu köpt minst två av dem?
Har en sådan liggande, blev nu ruskigt sugen på att rycka korken ur den. Hur var status? Öppna eller spara ett tag till?2010 Bosquet des Papes Châteauneuf-du-Pape A la Gloire de mon Grand-Père
Smarr!Couly Dutheil Clos de l'Olive 1989
Årets druva!
Bobal, helt klart!
Att vin och pizza hemma hos mig slår en Hedersomnämnd La TacheÅrets röda!
Lätt: 2001 Guigal, La Landonne. Tillsammans med de bästa pizzor jag ätit! Stort tack för det @Trydebull ! Hederomnämnanden: 2015 DRC La Tâche ängel och 2010 Bressan Pinot Nero.
Har en sådan liggande, blev nu ruskigt sugen på att rycka korken ur den. Hur var status? Öppna eller spara ett tag till?
Andalusien: NV Valdespino Jerez-Xérès-Sherry Don Gonzalo Oloroso VOS - ett av världens mest prisvärda finvin?
Vid besök i Valencia där Bobal är kung (även om apelsinträden nog har mer makt...) provade jag viner i olika prisklasser från Bodega Mustiguillo som jag kan starkt rekommendera. Gillade också Ponce starkt. riktigt prisvärda grejer.Årets druva!
Bobal, helt klart! Det jag druckit från Bodegas Ponce och Sexto Elemento har varit otroligt HÄFTIGT, den första snygg och elegant och den andra maffig som få. Samma druva bakom. Imponerande!
avundsjuk.Årets vin jaune(s)!
Vad är detta?2017 Memento Mori A Fistful of Flowers.
riktigt trevlig samling vinupplevelser! Le Macchiole är svårt att värja sig mot hur gott det är. Gillar också Thorne&Daughters men har inte provat 2016 års Pape kite. Har du provat Carthology från Alheit? Litet i samma stil även om olika druvor.2016 Thorne & Daughters, Paper Kite Old Vine Semillon
Inget vin som nockar med stor maffig doft men vilken underbar rikedom och komplexitet i smakerna och utveckling under flera dagar. Prislappen är heller inget större problem som omväxling.
Ja Macchiole har ju inte bara Messorio utan även Italiens svar på Cheval-Blanc i form av sin Paleo. Drack ju inte den under 2018 men annars hade den nog varit med även den.riktigt trevlig samling vinupplevelser! Le Macchiole är svårt att värja sig mot hur gott det är. Gillar också Thorne&Daughters men har inte provat 2016 års Pape kite. Har du provat Carthology från Alheit? Litet i samma stil även om olika druvor.
Amen to that (them)! Framförallt när det gäller En Spois!Årets vin jaune(s)!
Amen again!Årets röda!
Lätt: 2001 Guigal, La Landonne. Tillsammans med de bästa pizzor jag ätit! Stort tack för det @Trydebull
@Skaggs och jag kan nog övertalas att hjälpa till med den!Nu är det ju nytt år, och det här blir en give-away - men då måste jag bjuda dig på en 100% Bobal från Laboratorio Rupestre nästa gång vi ses! Chiquillo! Tok-ung (16) och bulkdruva kan ju bli katastrof - eller magi!
Självklart!@Skaggs och jag kan nog övertalas att hjälpa till med den!
Tack, blir till att vänta ett tag då.Har du bara en skulle jag rekommendera att spara den några år till (eller lufta länge, öppnade inte upp förrän efter flera timmar).. Mina sista flaskor planerar jag att öppna mellan 2020-2025
Nu är det ju nytt år, och det här blir en give-away - men då måste jag bjuda dig på en 100% Bobal från Laboratorio Rupestre nästa gång vi ses! Chiquillo! Tok-ung (16) och bulkdruva kan ju bli katastrof - eller magi!
Vid besök i Valencia där Bobal är kung (även om apelsinträden nog har mer makt...) provade jag viner i olika prisklasser från Bodega Mustiguillo som jag kan starkt rekommendera. Gillade också Ponce starkt. riktigt prisvärda grejer.
Vad är detta?
Intressant att det är så mycket moget, känns som du borde bygga upp en rejäl källare så du har mycket moget att dricka i framtidenDet här är min topp 3 med en ur respektive kategori:
1992 Catherine et Pierre Breton Bourgueil Les Perrières
1997 Julien Meyer Pinot Gris Zellberg Sous Voile
2006 Franck Pascal Champagne Quintessence
Ja, jag tänkte också på detIntressant att det är så mycket moget, känns som du borde bygga upp en rejäl källare så du har mycket moget att dricka i framtiden
Sannerligen!There can be only one!