Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
Le sigh...
Den kände vinskribenten Bengt-Göran Kronstam korades igår till Årets dryckesprofil. Han får utmärkelsen bland annat för sin strävan att få Systembolaget att bli bättre på att exponera beställningssortimentet.
− Det roligaste priset jag fått, säger huvudpersonen själv.
En mycket glad och överraskad Bengt-Göran Kronstam.
En mycket glad och överraskad Bengt-Göran Kronstam.
Igår kväll korades vinskribenten Bengt-Göran Kronstam till Årets dryckesprofil. Det är WOW News som sedan förra året ger denna utmärkelse till en person inom branschen som utmärkt sig för att skaka om i vin- och spritnäringen i Sverige.
Juryn, som består av WOW News redaktion, motiverar sitt beslut med följande motivering:
”För sitt enträgna missionerande, med alla vinvänners bästa för ögonen, för att göra Systembolaget mer användarvänligt och ge beställningssortimentet den status och tillgänglighet det är värt – samtidigt som han visar världen att han är bäst på vinböcker.”
− Detta är det roligaste pris jag har fått, säger en mycket överraskad Bengt-Göran Kronstam.
Han får alltså priset bland annat för sin idoga strävan att få Systembolaget att göra beställningssortimentet mer tillgängligt för Sveriges vinkonsumenter.
− Jag tycker att Systembolaget kan göra ännu mycket mer för att öppna upp beställningssortimentet och de borde förstå att detta skulle kunna hjälpa monopolet att överleva, säger han i en kort segerkommentar.
Bengt-Göran Kronstam är en av landets ledande vinskribenter och är förutom redaktör på Allt om Vin också vinskribent på Dagens Nyheter.
Förra årets pris gick till näringsminister Mats Odell efter försäljningen av statliga Vin & Sprit.