This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?Så det är inte brott mot regeln att ALLA intressanta viner skall skickas till Stockholm, Göteborg och nordvästra Skåne innan de hamnar i websaldot.
Av ren nyfikenhet, såhär står det just nu på SBs hemsida:
Vad kommer det att stå när det faktiskt går att beställa?
- Nej, drycken är tillfälligt slut, men kan finnas i enstaka butiker.
och nu är den redan slut.48 st SWC 2008 ploppade just in i webblagret.
Redan slut...48 st SWC 2008 ploppade just in i webblagret.
48 st SWC 2008 ploppade just in i webblagret.
Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?
Det stod 33 flaskor när jag kollade för några minuter sedan, och nu står det slut, som flera andra hunnit påpeka. Det är bara att erkänna - vem var det som beställde alla kvarvarande på ett bräde?48 st SWC 2008 ploppade just in i webblagret.
Stod i lunchkön och beställde mat. Under den tiden hann den komma in och försvinna. Ingen flaska till migoch nu är den redan slut.
Jag nöjde mig med två flaskor till. Ser gärna att vi styr upp en Winston-provning framöverDet stod 33 flaskor när jag kollade för några minuter sedan, och nu står det slut, som flera andra hunnit påpeka. Det är bara att erkänna - vem var det som beställde alla kvarvarande på ett bräde?
När jag skriver "nordvästra Skåne" tänker jag mig (lite slarvigt och godtyckligt) allt norr om en tänkt linje mellan Falsterbo och Osby. Vad gäller Välas försäljning tror jag nog att gränshandeln bidrar kraftigt (det är något av Skånes Charlottenberg).Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?
Hade gett upp hoppet på denna men om allt går vägen så lyckades jag nog knipa en låda Tack!
Spanade lite snabbt på beställningarna som låg och det var en som beställde 24 flaskor så hälften av alla som kom inDet stod 33 flaskor när jag kollade för några minuter sedan, och nu står det slut, som flera andra hunnit påpeka. Det är bara att erkänna - vem var det som beställde alla kvarvarande på ett bräde?
Är det tillåtet att beställa från DK?Spanade lite snabbt på beställningarna som låg och det var en som beställde 24 flaskor så hälften av alla som kom in
Och mycket bra gissat så var dem till Danmark...!
Hur vet man att det var Danmark? Måste inte skumpan beställas till en butik i Sverige?Spanade lite snabbt på beställningarna som låg och det var en som beställde 24 flaskor så hälften av alla som kom in
Och mycket bra gissat så var dem till Danmark...!
Är det tillåtet att beställa från DK?
Ledsen om jag var otydlig, den är beställd till en svensk butik men smått uppenbart som @vintomas nämnde att det gäller troligtvis en resa över bron. Sålänge man har ett konto på hemsidan så går det ju att beställa så att säga!Hur vet man att det var Danmark? Måste inte skumpan beställas till en butik i Sverige?
JeppNågon som vet om priset kommer höjas på Dompa & Winston den 1 september?