”Internleverans kan göras om en vara i inköpt sortiment är helt slutanmäld hos leverantören, helt slut på våra varudepåer, samt om det gått minst en vecka sedan lansering. I så fall kan personalen på din butik beställa aktuell vara från närmaste butik och den levereras sedan till beställande butik utan extra kostnad. Tala med personalen i butiken du vill hämta varan i, så hjälper de dig.”
Så här står det på deras hemsida vilket man får förmoda är deras officiella hållning.
Fick det här svaret idag ang. att beställa nollåttor mellan butiker.
"Vi gör inte internleveranser av varor som är inköpta till vårt fasta sortiment och endast är tillfälligt slut i vårt webblager och/eller tillfälligt slut i lager hos vår leverantör.
De olika prestigechampagner som kommit med årgång 2008 i vårt fasta sortiment har tidvis tagit slut hos både oss och leverantörerna. Då har vi fått vänta på nya leveranser. Ofta har de flaskor som funnits under detta varunummer i andra butiker varit en annan årgång som till exempel 2007 eller 2009.
För att inte belasta miljön har vi därför valt att ha ovanstående begränsning eftersom årgången inte är helt slut hos oss eller hos leverantörerna. Det leder till den relativa olägenheten att du som kund får vänta på att beställa en flaska av årgången tills den finns i lager, eller behöver åka till en butik som har den på hyllan"