M
Mouton
Oja, soda streamer finns i stort sett varje hem, nuförtiden. Tom på landsbygdenOm "hoppandet" beror på svårigheter att få tag på något, kanske någon av oss andra kan hitta en flaska till...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Oja, soda streamer finns i stort sett varje hem, nuförtiden. Tom på landsbygdenOm "hoppandet" beror på svårigheter att få tag på något, kanske någon av oss andra kan hitta en flaska till...
En Montrachet körd i sodastreamern accepteras helt klart på en prestigechampagneprovning!Oja, soda streamer finns i stort sett varje hem, nuförtiden. Tom på landsbygden![]()
Hej! Jag kan delta söndag om vi, som vintomas uttryckte det, inte ses alltför sent.
@Crist(al)ian 77: har du ingen ingen 96 eller 02 i din djupa GC-källareAntar att de var med när du körde din alla-GC-ettiketter-provning?
Det hade även varit grymt kul med en riktig vintage från någon av de årgångar GC-årgångar som är med...
Ett annat alternativ är 2*kvartsmagnum för att benchmarka om det är så stor skillnad som ryktet säger.Gah, trött leverantör! Först uteblivet svar om leverans och sedan inställd leverans. Står nu utan flaska.Någon som vet någon sida som brukar ha snabb leverans dvs innan helgen? Alternativt om någon kan krita en flaska så beställs en motsvarande eller exempelvis 164 om så önskas istället.
![]()
Ett annat alternativ är 2*kvartsmagnum för att benchmarka om det är så stor skillnad som ryktet säger.![]()
Hur många är vi? Jag har en polare som ev. vill vara med och som har GC med basår tidig 2000-tal har jag för mig
Jag har visserligen 05 men vill inte gärna släpa på fler flaskor än 27... Kanske @vintomas kan hjälpa till i vanlig ordning.Gah, trött leverantör! Först uteblivet svar om leverans och sedan inställd leverans. Står nu utan flaska.Någon som vet någon sida som brukar ha snabb leverans dvs innan helgen? Alternativt om någon kan krita en flaska så beställs en motsvarande eller exempelvis 164 om så önskas istället.
![]()
Det funkar utmärkt för mig.@v00alex @vintomas @Elvis Ni har alla uttryckt att vi måste sluta i tid och jag är lite i samma sits då jag har tre små barn som kommer hem och ska ha middag och nattas på kvällen. Jag har tidigare skrivit ca. kl. 13-17. Fungerar det för er eller ska vi sikta på tidigare? Jag tänkte att det är bäst att ta det efter lunch så att alla är mätta men annars kan vi ju ses innan lunch och så äter alla efteråt när vi är klara på eftermiddagen, jag är tyvärr ingen mästerkock och tänkte fokusera på champagnen på söndag men lite bröd, ostar och charkuterier tänkte jag ordna oavsett![]()
Jag antar att det underlättar för de flesta. Jag är ok med att köra hos dig istället om de andra vill det. Jag vill bara att provningen ska bli avOm det är lättare för majoriteten att vi är i stan så kan vi vara hos mig i närheten av Odenplan. Har pga uteblivet nyköp lite stolsbrist men det går säkert att lösa i så fall.
Nej det underlättar att vara hos dig för alla som inte bor i Rotebro.Är det bara för Elvis och mig det underlättar så är det kanske det inte är någon idé att byta?