chambertin
Medlem
D
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):Vilka av Damien Hugots finns på lager just nu?
Tackar för informationen.Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):
- Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2013 (70%) och resten (30%) är från 2012. Dosage 8g/l. Deg Maj 2016
- Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 411 :-
En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Deg Juni 2015
- Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 487 :-
En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin då basvinet uteslutande är från 2009 men detta står inte på etiketten. Dosage . Deg Nov 2015.
Efter att 2 ggr inom 2 veckors tid ha beställt ett flertal Damien Hugot nr. 77197, så får jag varje gång från SB meddelandet:Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):
- Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2013 (70%) och resten (30%) är från 2012. Dosage 8g/l. Deg Maj 2016
- Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 411 :-
En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Deg Juni 2015
- Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 487 :-
En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin då basvinet uteslutande är från 2009 men detta står inte på etiketten. Dosage . Deg Nov 2015.
Hej @epeb,Efter att 2 ggr inom 2 veckors tid ha beställt ett flertal Damien Hugot nr. 77197, så får jag varje gång från SB meddelandet:
"Hej, 77197 Damien Hugot BdB 315.00kr är tillfälligt slut hos leverantören och vi saknar information om när bla bla... osv."
Nu undrar jag, är det tillfälligt slut eller är det SB som inte har inte ordning på grejerna?
Man blir lite less på att beställa via SB när det sällan fungerar smärtfritt.
Damien Hugot, 13 Allee de la Cote des Blancs (ligger i utkanten av Epernay)Ska ner till Epernay om en månad och hade gärna besökt Hugot och provat lite. Någon som vet om de tar emot besök, hur väl engelska står sig och ev någon kontaktuppgift och adress (hittar inget som verkar stämma helt).
Damien Hugot, 13 Allee de la Cote des Blancs (ligger i utkanten av Epernay)
contact@champagne-damien-hugot
För besök måste du boka, engelska funkar.
Ja N/V mgnum (bas -08) är slut så vitt jag vet (om inte Damien hittar några fler flaskor i gömmorna).
Bas -10 är mycket riktigt det som kommer härnäst.
Vi kommer att ta hem den vid nästa leverans från Damien (vilket jag inte riktigt vet när det blir just nu).
Jag har bara provat bas-10 en gång och tyckte den var ganska lik bas -08 men ngt lägre syra och en aning mer utveckling. Husstilen känns igen tycker jag.
Det skulle vara roligt att veta om man kommer kunna beställa Damien Hugot champagner igen. Det är rättså tyst. Har Cavisten Vinhandel slagit igen butiken?Någon uppdatering kring champagnerna från Damien Hugot? Noterade att samtliga nu är slut i lager på SB...
Jag provade att maila dem för en vecka sedan, när jag såg dig skriva det här. Inget svar ännu.Det skulle vara roligt att veta om man kommer kunna beställa Damien Hugot champagner igen. Det är rättså tyst. Har Cavisten Vinhandel slagit igen butiken?