Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Så är det löst. Jag provade aldrig lägga själva PI.n.Det stämmer att den låg uppe men de nekade PI med motivering att den kommer till SB i mars.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så är det löst. Jag provade aldrig lägga själva PI.n.Det stämmer att den låg uppe men de nekade PI med motivering att den kommer till SB i mars.
Aha ok. Jag försökte göra PI för ett tag sen men fick då info att den var slut. Är du med i deras guld-klubb eller hur såg du det?Den fanns på Vinunics PI för ca 1 månad sen. Så hade inte varit något problem att köpa då.
Jag besökte bara deras hemsida och sorterar alltid PI i sortiment. Tittar in med jämna mellanrum eftersom de har Chacra, hade Montus, och lite annat.Aha ok. Jag försökte göra PI för ett tag sen men fick då info att den var slut. Är du med i deras guld-klubb eller hur såg du det?
Förstå sen vilka nivåer producenter och återförsäljare kommer ha kvar osålda för ingen kommer att köpa dem.LGA 14 för 1370kr och LGA rose 14 för 1780kr, hos Philipsson. Lite bitter över prissättningen som nu är i nivå med SB.
Du tror inte de kommer ha erbjudanden sen, som de brukar ha på just LGA lite då och dåLGA 14 för 1370kr och LGA rose 14 för 1780kr, hos Philipsson. Lite bitter över prissättningen som nu är i nivå med SB.
Blanka skumpa inköp i väntan på fallande priser?Förstå sen vilka nivåer producenter och återförsäljare kommer ha kvar osålda för ingen kommer att köpa dem.
Stigande olje och gas, spannmål, energi.. kommer inte vara prio att köpa champagne om några månader.
Det lär komma en kampanj, baserat på historiken.Du tror inte de kommer ha erbjudanden sen, som de brukar ha på just LGA lite då och då
Självklart kan det komma rea och rabatter, men samma sak som med börsen så har de stigande vin och champagne priserna från odlare blivit en lyx de räknat med. En övervärderad bransch av dem själva. Undrar vad händer när toppen är nåd och konsumenten (vi) väljer bort för att göra plats för viktigare inköp. Eller när man måste lägga en månadslön för att tanka bilen istället..Blanka skumpa inköp i väntan på fallande priser?
Har i och för sig bränt årets budget de två första månaderna..
Det lär komma en kampanj, baserat på historiken.
Minskat uttag för att inte priset ska gå ner?Självklart kan det komma rea och rabatter, men samma sak som med börsen så har de stigande vin och champagne priserna från odlare blivit en lyx de räknat med. En övervärderad bransch av dem själva. Undrar vad händer när toppen är nåd och konsumenten (vi) väljer bort för att göra plats för viktigare inköp. Eller när man måste lägga en månadslön för att tanka bilen istället..
Man får börja gilla cavaMinskat uttag för att inte priset ska gå ner?
Övervärderat bransch vet jag inte. Finns inga vettiga alternativa producenter att handla från.
Skulle göra allt så mycket enklare. Typ som att bli heltidsnykterist.Man får börja gilla cava
Finns chans att producenterna säljer sina viner till hyfsat bra pris. Men importörer och dylikt övervärderar vad de kan ta. Det blir som sagt intressant att se förändringen i lyxkonsumtionen när vi nu går in osäkra tider.Minskat uttag för att inte priset ska gå ner?
Övervärderad bransch vet jag inte. Finns inga vettiga alternativa producenter att handla från.
3Tänkte fråga om det är någon som har koll på hur många flaskor Rare som behövs för att komma upp i en full låda från Bolagets BS.
3/6?
Piper-Heidsieck Cuvée Rare, 2013
www.systembolaget.se
Finns några enstaka flaskor kvar på hyllorna, men vad spelar det för roll? Finns det inte plats för två årgångar?Så det var LGA 14 som de teasade, *gäsp*
Inte direkt spännande släpp, speciellt till det fortsatt höga priserna, hoppades på R.D.
Sen har väl inte 12'an tagit slut heller?
Jag var hundra på rd eftersom etiketten såg sådär orange/gul eller va det nu är för färg.Så det var LGA 14 som de teasade, *gäsp*
Inte direkt spännande släpp, speciellt till det fortsatt höga priserna, hoppades på R.D.
Sen har väl inte 12'an tagit slut heller?