buteljen
Medlem
Cristal 12 tycker jag visade upp sig bättre än 13 på min Cristalvertikal för några månader sedanKan inte komma på någon 2012 som varit bättre än 2013 av de jag provat.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Cristal 12 tycker jag visade upp sig bättre än 13 på min Cristalvertikal för några månader sedanKan inte komma på någon 2012 som varit bättre än 2013 av de jag provat.
Hittas på många sidor ja för 179 EUR nu, så för dem som fortfarande letar så finns det möjligheter.Dompa - nej.
Vad för sidor?Hittas på många sidor ja för 179 EUR nu, så för dem som fortfarande letar så finns det möjligheter.
Hittade den på Divine Cellar Igår. 179.Vad för sidor?
Out of stockHittade den på Divine Cellar Igår. 179.
Tror de får påfyllning. De svarar ganska snabbt om man mailar dem också.Out of stock
Och jag som köpte en 2009 från hyllan förra veckan - ska det verkligen vara så bråttom med en yngre syrastinn årgång. (Ej i Sverige, så ingen idé att fråga vilket butiksnummer.)
Så sjukt.
Det ser billigt ut jämfört med Salon 08!Det ser lågt ut jmfr med priserna på wine-searcher!!
Betalar catawiki punktskatten till Sverige eller vågar man chansa? Visserligen blir inte några flaskor så förfärligt mycket pengar ändå om man gör rätt för sig.Tryckte hem denna spontant för €65
2008 Deutz "William Deutz", Brut - Champagne - 1 Bottle (0.75L)
The Cuvée William Deutz is a tribute to the founder of the brand. Of all the Deutz champagnes, it stands out for its passion and distinction. It is a precise and intense champagne with fine bubbles. Golden, crystalline, champagne is generous in structure, in flavors, where freshness, sweetness...www.catawiki.com
Borde vara ett ok pris även med €35 frakt. Trodde inte jag skulle få hem den så lågt..
Nej dom betalar ingen punktskatt, men jag har inte haft några problem. Du kan ju också välja att bara buda från svenska säljare.Betalar catawiki punktskatten till Sverige eller vågar man chansa? Visserligen blir inte några flaskor så förfärligt mycket pengar ändå om man gör rätt för sig.
Är det legalt med transaktioner inom Sverige från Catawiki? Var av uppfattningen att våra myndigheter jämnställde försäljningen av en flaska vin med försäljning av 10 kg crystal meth. Dvs minst 8 år på Kumla.Nej dom betalar ingen punktskatt, men jag har inte haft några problem. Du kan ju också välja att bara buda från svenska säljare.
För att inte tala om den moraliska aspekten, där företeelsen nog kan jämställas med tidelag.Är det legalt med transaktioner inom Sverige från Catawiki? Var av uppfattningen att våra myndigheter jämnställde försäljningen av en flaska vin med försäljning av 10 kg crystal meth. Dvs minst 8 år på Kumla.
Det var nog hyfsat, ligger en ute nu för €75Tryckte hem denna spontant för €65
2008 Deutz "William Deutz", Brut - Champagne - 1 Bottle (0.75L)
The Cuvée William Deutz is a tribute to the founder of the brand. Of all the Deutz champagnes, it stands out for its passion and distinction. It is a precise and intense champagne with fine bubbles. Golden, crystalline, champagne is generous in structure, in flavors, where freshness, sweetness...www.catawiki.com
Borde vara ett ok pris även med €35 frakt. Trodde inte jag skulle få hem den så lågt..
Betalar catawiki punktskatten till Sverige eller vågar man chansa? Visserligen blir inte några flaskor så förfärligt mycket pengar ändå om man gör rätt för sig.
För att vara petig är det inte Catawiki som ansvarar för alkoholskatten eftersom Catawiki bara agerar kommissionär. Catawiki är endast skatteskyldiga för moms i landet företaget har sitt säte. Momsen tillkommer på Catawikis avgifter. Om det finns professionella säljare på Catawiki som betalar in svensk alkoholskatt ska jag låta vara osagt.Nej dom betalar ingen punktskatt, men jag har inte haft några problem. Du kan ju också välja att bara buda från svenska säljare.
Alkoholförsäljning regleras av alkohollagen. För att få sälja alkohol ska det framgå av alkohollagen enligt 3 kap 1 §. Privat försäljning nämns inte och är därmed olagligt. En viss lucka lämnas för att servera alkohol privat till självkostnadspris enligt 8 kap 1a §. Vissa hävdar att det därmed även skulle vara lagligt att sälja hela oöppnade flaskor privat utan vinst. Finns inga rättsfall så oklart om vad som gäller.För att inte tala om den moraliska aspekten, där företeelsen nog kan jämställas med tidelag.
Köpte nyligen några flaskor på Catawiki från en forumvänn. Vi var anonyma inför varandra fram till att det var dags för transport. Gjorde vi oss bägge skyldiga till brott, i så fall vilka brott, och vilket skulle vara den rimliga påföljden? @Crist(al)ian 77 kan du reda ut detta för oss?