Wintermute
Medlem
Det är klart att det gör. Det ingår i Systembolagets uppgifter för att upprätthålla storstadsprivilegiet.Om nu någon i Stockholm skulle vara intresserad av Dom Perignon - 12 så finns det 96 stycken kvar på Sveavägen.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det är klart att det gör. Det ingår i Systembolagets uppgifter för att upprätthålla storstadsprivilegiet.Om nu någon i Stockholm skulle vara intresserad av Dom Perignon - 12 så finns det 96 stycken kvar på Sveavägen.
Ja gillar verkligen krug rose. Om du menar trio som i allt i 08 bas så är det tyvärr inte 25eme som har 08 bas i rose. Det är 21eme som har. Men jag kan ha missuppfattat dig.För någon som varken testat Krugs eller Dompas Rosé, finns det någon som har något tips angående dessa 2?
Är lite sugen på att beställa hem en flaska med Krug Rosé 25eme och strunta i Dompa Rosé 08 Gaga nästa vecka. Dels för att samla trion med Krug efter lyckade bokningen av vintage-versionen idag, samt att man sparar lite pengar jämfört med Lady Gaga-flaskan.
Så ja, finns det några kommentarer från folk om pros/cons angående någon av dessa? Valuta för pengarna osv.
Speciellt med tanke på prisökningen som kommer i mars så kan det vara läge att beställa
Är detta från 1 mars? Ruggig höjning på bara 1,5 år då.Ser ut som det kan bli ganska ordentliga höjningar på champagne och liknande nu i mars så känns som det kan vara läge att köpa på sig för den som är sugen.
T.ex Winston och Piper Rare kommer att öka drygt 20%(!!) i pris och Bollinger LGA ligger inte långt efter.
Krug ökar "bara" c:a 10%
Visa bifogad bild 28538
Sauce: https://www.godare.se/drycker/vin/a/l3JVXo/prishojning-pa-systembolaget-vinerna-som-okar-mest
Jaha nej!Ja gillar verkligen krug rose. Om du menar trio som i allt i 08 bas så är det tyvärr inte 25eme som har 08 bas i rose. Det är 21eme som har. Men jag kan ha missuppfattat dig.
Detta gäller fr.o.m 1 mars, korrektÄr detta från 1 mars? Ruggig höjning på bara 1,5 år då.
Tråkig utveckling.Ser ut som det kan bli ganska ordentliga höjningar på champagne och liknande nu i mars så känns som det kan vara läge att köpa på sig för den som är sugen.
T.ex Winston och Piper Rare kommer att öka drygt 20%(!!) i pris och Bollinger LGA ligger inte långt efter.
Krug ökar "bara" c:a 10%
Visa bifogad bild 28538
Sauce: https://www.godare.se/drycker/vin/a/l3JVXo/prishojning-pa-systembolaget-vinerna-som-okar-mest
Följde ditt exempel och fyllde på med några Krug 170 innan prisjusteringenJag hämtade min 08a och fick med mig två st 170eme innan prishöjningen träder i kraft.
Visa bifogad bild 28543
Avundsjuk? Inte ett duggPlånboken har fått lida lite men inga sura miner här inte.
Nu gäller det att hålla sig från andra egentliga inköp förutom Willi Schaefer i år så håller mitt köpfokus för 2023
Visa bifogad bild 28610
Även jag avslutade min triangel idag.Plånboken har fått lida lite men inga sura miner här inte.
Nu gäller det att hålla sig från andra egentliga inköp förutom Willi Schaefer i år så håller mitt köpfokus för 2023
Visa bifogad bild 28610