2008an kom ut på deras insta 2021 men kom till bolagets släpp 2023…Nja de la upp den på sin insta senast för 7 dagar sedan. Så om några månader gissar jag.
Men på flygplatserna börjar den säkert dyka upp efter årskiftet.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2008an kom ut på deras insta 2021 men kom till bolagets släpp 2023…Nja de la upp den på sin insta senast för 7 dagar sedan. Så om några månader gissar jag.
Och 599 i november 2022.Vouette & Sorbee Fidele släpps på bolaget idag. Men dyrare än jag minns det. Och i trepack.Fidèle Vouette & Sorbée
www.systembolaget.se
edit: 559 kr 2021; 806 kr 2023
Du fick leverans idag av Lilbert och Lilbert släppte sin vintage i BS idag får man fråga vad man får ge för Magnum direkt från Lilbert?Just hemkommen från jobbet och hittar sex magnum flaskor Lilbert-Fils Grand Cru BdB vid entrén.
Visa bifogad bild 30788
-3 grader i fyra timmar…
Tack UPS men de behöver inte kylas än på något decennium, det är inte vid detta nyår de skall avnjutas!
Jag var i kontakt med Bertrand och efterfrågade magnum på 2019-bas, varvid han svarade ”vilket sammanträffande, jag har precis satt på etiketten på de första flaskorna!”
Det framkom också att magnum flaskorna inte bara är 2019-basårgång utan även 100% 2019 vintage!
Dessutom 100% Cramant! Ja tack!!!
Ibland har man lite flax!
Tack Bertrand!
Snyggt!Jag fick betala det hutlösa priset €65/magnum + €100 frakt för 2 kolli (6 flaskor). Men det egentligen var det priset som gällde i våras, jag vet inte om han har justerat priset utåt eller inte efter sommaren.
Den principen verkar Lilbert ha kört med länge! Magnumbuteljerna verkar alltid vara en ren vintage, sedan degorgeras de endera tidigt och får en NV-etikett, eller degorgeras senare och säljs som "riktig vintage". Jag har fortfarande kvar en magnum 2008 såld hösten 2011 som NV. Fråga mig inte varför den tidigdegorgerades, det var bara att tacka och ta emot, 2008 hade redan då fått riktigt bra rykte, även om det byggdes på de kommande åren.Jag var i kontakt med Bertrand och efterfrågade magnum på 2019-bas, varvid han svarade ”vilket sammanträffande, jag har precis satt på etiketten på de första flaskorna!”
Det framkom också att magnum flaskorna inte bara är 2019-basårgång utan även 100% 2019 vintage!
Dessutom 100% Cramant! Ja tack!!!
Ja, det har jag kommit till att förstå. Frågan då är vilka andra som buteljerar vintage i magnum under NV-etikett?Den principen verkar Lilbert ha kört med länge! Magnumbuteljerna verkar alltid vara en ren vintage, sedan degorgeras de endera tidigt och får en NV-etikett, eller degorgeras senare och säljs som "riktig vintage". Jag har fortfarande kvar en magnum 2008 såld hösten 2011 som NV. Fråga mig inte varför den tidigdegorgerades, det var bara att tacka och ta emot, 2008 hade redan då fått riktigt bra rykte, även om det byggdes på de kommande åren.
Är inte Pierre Peters NV Magnum ren vintage?Ja, det har jag kommit till att förstå. Frågan då är vilka andra som buteljerar vintage i magnum under NV-etikett?
När tror du syran i en magnum Lilbert har integrerats lagom, i det här fallet 2019?
Ja, men det är känt sedan tidigare. (För somliga av oss i varje fall.)Är inte Pierre Peters NV Magnum ren vintage?