This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Gosset var poppis, kommer det påfyllning till webblagret, eller ska man jaga iväg till butik i em?Blev ett sexpack Gosset från dagens släpp och så väntar jag in en låda Hugot M18.
Lite förvånad över det obefintliga trycket på Orpale 12, men å andra sidan fick den ju en hyfsad prisuppgång från -08'orna..
Visa bifogad bild 30872
Lallier Grand Rosé Brut
(Degorgerad i juli 2020)
Hört namnet tidigare men är annars en helt okänd producent för mig. Verkar dock vara ganska gillad när man läser runt.
Blev endast 335:- flaskan allt inkluderat.
Vinbudget? Vad är det?Har du kvar för mycket av din årliga vinbudget?
Kul! Varifrån köpte ni dem? Och vad landade kalaset på per flaska?Blev 42 flaskor blanc de blancs 2012 från G tribaut med två polare.
redan provat en och fin syra och härlig frukt.
Mycket champagne för pengen.
Visa bifogad bild 30879
Direkt från G tribaut. Vi besökte dem för ett par år sedan och familjen har alltid köpt varje år så de är väldigt trevliga och hjälpsammaKul! Varifrån köpte ni dem? Och vad landade kalaset på per flaska?
Härligt! Tack för info och grattis!Direkt från G tribaut. Vi besökte dem för ett par år sedan och familjen har alltid köpt varje år så de är väldigt trevliga och hjälpsamma
landade på typ 580kr/flaska inklusive frakt.
Härligt! Sådana inköp gillar man! Jag har ingen aning om varken producent eller vinet, men härligt när man hittar något man verkligen tycker om.Blev 42 flaskor blanc de blancs 2012 från G tribaut med två polare.
redan provat en och fin syra och härlig frukt.
Mycket champagne för pengen.
Visa bifogad bild 30879
Aa verkligen. En liten producent som ligger i hautervillers(eller hur de stavas).Härligt! Sådana inköp gillar man! Jag har ingen aning om varken producent eller vinet, men härligt när man hittar något man verkligen tycker om.
Bra pris, ligger på EUR 150 på plats hos Marguet.Såg att FVL har 4-5 årgångar av Marguet Sapience för beställning nu för 1495:- (1995- för Oenotheque).
Har själv bara druckit en då lite för ung -07 av vinet men det imponerade tillräckligt för att jag med den i minnet skulle lägga en beställning på några -13.
Betalade 1333:- för mina 07 i Januari 2017 så 1495:- nu för -13's känns plötsligt rimligt/billigt jmf med övriga prestigers ökning.
Men nu är det banne mig köpstopp för resten av året...
Vad är FVL?Såg att FVL har 4-5 årgångar av Marguet Sapience för beställning nu för 1495:- (1995- för Oenotheque).
Har själv bara druckit en då lite för ung -07 av vinet men det imponerade tillräckligt för att jag med den i minnet skulle lägga en beställning på några -13.
Betalade 1333:- för mina 07 i Januari 2017 så 1495:- nu för -13's känns plötsligt rimligt/billigt jmf med övriga prestigers ökning.
Men nu är det banne mig köpstopp för resten av året...
Skulle tippa på Franska vinlistanVad är FVL?
Ah, såklart! Tack! =)Skulle tippa på Franska vinlistan
Wines We Want
Wines we want customer portal for ordering wines directly from your favorite producer. Here you can find wines from the heart of champange to all around the world.wineswewant.com
Sorry - jag är svårartat miljöskadad när det gäller akronymer men jag försöker bättra mig...Ah, såklart! Tack! =)